MATANYA kini sedang tepat memandang kearah wanita tua dihadapannya itu. Tak habis lagi ke membebel ni? Dekat anak sendiri takde pula nak jual kerepek, aku juga yang kena.
"Now tell me, kenapa Qaira sekarang dan memandai tolak offer job?? You should ask my permission first!!"
"Itu kan offer job untuk Qaira, bukan untuk aunty. Kenapa pula perlu dapatkan permission dari aunty? Kalau macamtu baik aunty je yang pergi join semua offer diorang tu.."
Datin Rose berdecit. Geram sungguh dia apabila Qaira melawan kata katanya.
"I rejected some of the offers because I am not interested and I didn't like it. Qaira taknak berlakon. Qaira sikitpun tak berminat pun nak cari duit dalam bidang lakonan. And pasal jadi duta produk skincare tu, Qaira tak berminat sebab diorang nak shoot dekat Paris."
"Teruskan. Teruskan bagi alasan. Peluang takkan datang dua kali, Qaira. Lagi lagi sekarang lagu baru kamu pun dah nak release dalam beberapa hari je lagi. You need to have a good promotion. Dulu elok je kamu terima shoot dekat luar negara apa semua. Kenapa sekarang berubah pula?"
"Dulu Qaira pergi sebab aunty yang terima semua offer tu, bukan Qaira! Dan sekarang, its my right to accept or reject the offers. My life, my choice. Qaira tak ada manager dah sekarang. Kalau dulu kan aunty boleh lah desak kak Mira untuk biar Qaira terima semua offer tu. Tapi dia kan dah bla."
"Degil !"
"Dahtu kalau degil pun kenapa? Qaira dah besar lah. Aunty tu cuma mak saudara and pengurus company under label music Qaira. Thats all. " Tangan disilangkan di pinggang. Suka hati lah nak degil ke apa. Sibuk je dia tu..
"Jangan jadi kurang ajar sangat lah,Qaira. Aunty yang sanggup jaga kamu dulu. Kalau tak papa kamu tu dah lama nak hantar kamu ke rumah anak ya.."
Sebelah kening Qaira terangkat. Dia seakan dapat meneka apa perkataan yang tergantung itu tadi.
"Apa aunty cakap tadi?"
Datin Rose terdiam. Tahulah dia yang dia telah terlepas cakap.
"Apa..apa yang korang semua cuba sorokkan dari Qaira hah?! Cakaplah aunty, apa yang Qaira tak tahu??" mata Qaira yang menggigil itu dikuatkan untuk tetap memandang ibu saudaranya itu.
Kenapa diam?
"Kenapa korang macam rahsiakan sesuatu dari Qaira? Kenapa? Kenapa.. dari kecil Qaira dipaksa untuk belajar sampai nak gila rasanya? Kenapa papa begitu obses dengan akademik Qaira? Kenapa papa selalu try hard buat Qaira bencikan dia? I have always thinking that there must be a reason behind these but what is that!!"
"Qaira...dengar sini" Datin Rose cuba menenangkan Qaira yang dari tadi tidak henti henti memintanya untuk menceritakan hal sebenar.
"I am ! Tell me now.. please.."
"You will know too one day."
"HADIF, tak baiklah kau buat diorang macamtu" pujuk Rifqi seraya melabuhkan duduknya di sofa empuk kepunyaan rumah Hadif.
"Tak baik? Kau sendiri pun tahu kan apa yang dah jadi dulu? I am not gonna let it happen for twice.."
"Keadaannya tak sama. Dulu lain, sekarang lain. Qaira tak macam apa yang kau fikirkan."
"Dulu pun macamtu jugak Rifqi. Aku tak pernah terbayang sikit pun yang Hanna akan buat macamtu. Adik aku tu, sebelum dia jadi artis.. okey je orangnya. Tapi sebab pengaruh rakan rakan artis dia lah, dia boleh terpesong jauh sampai macamtu sekali. Abang mana yang sanggup tengok adik dia terlibat dalam kes dadah sedangkan satu keluarga dia tu doktor!"
YOU ARE READING
Enchanted [COMPLETED]
General Fiction'I was enchanted to meet you' Pertemuan yang tidak diduga, walaupun hanya sementara namun memberi kesan kepada Qaira Alana, seorang perempuan yang begitu dahagakan kasih sayang keluarga. Dari kecil, dia hanya diajar untuk pentingkan akademik dan kej...