1 hafta sonra
Bu sabah tüm saray büyük bir telaşe içindeydi.
Kral,Dük ve tabii nişanlım şehirden dönüyor,kraliçem onlar için hazırlattığı dinlenme odaları ve yiyecekler ile özel olarak ilgileniyordu.
Bense son bir hafta içinde bileğimi bahane ederek bu tür işlerden uzak duruyor,sürekli düşüncelerimin içine gömülüyordum.En son Darcy ile başbaşa konuştuğumuzda nedense ondan fazlaca şüphelenmiş ve bu sabah onu göz markajına almaya karar vermiştim.
Malum konuda oldukça pervasız laflar edebilen bu kadın belki de onu içten içe beğeniyordu.
Diğer bir ihtimal ise bu Alex tarafından da karşılık görüyordu.Bana sadece Eric'in benim için araştırdıklarının kanıtı gerekliydi ve bunu sadece o mektubu göstererek yapamazdım.
Söylentilerin sarayda duyulmasını sağlamalı ve kanıt olacak her türlü bilgiyi elde etmeliydim.Düşüncelerimden kapımın önündeki hareketlilik yüzünden sıyrılarak artık daha iyi olan bileğimin üzerine dikkatle bastım ve kapıyı açtım.
O esnada hizmetliler ve askerler ellerinde bazı eşyalar ile birlikte koridorun sonunda boş duran odaya doğru koşturma içindeydiler.Olayın sebebini sormak için Eric'e bakındım ancak yerinde yoktu.
Üstelik onu bu sabah hiç görmemiştim.Koridorda sarayda yeni işe başlayan bir hizmetli dikkatimi çekti.
Bu kızı bir haftadır sürekli çevremde görüyor ve bazı hareketlerinden nedensiz olarak hoşlanmıyordum.Yanımdan geçmek üzere bana doğru yürüdüğünde onu durdurarak sordum;
-Ne oluyor?Bu hazırlıklar ne için?
Bu soruyu sanki onunla dalga geciyormuşum gibi sorduğumu düşündüren bakışlarla cevapladı;
-Prensesim...
-O odaya nişanlınız taşınacakmış biz de bazı özel eşyalarını getirdik.-İyi ama,
dedim.
-Kendisi henüz bu sabah geliyor bu kararı kime bildirmiş acaba?-Şey,efendim ben tam bilmiyorum aslında ama sanıyorum gitmeden kraliçe ile birlikte karar vermişler.
Onun bu cevabı ile öfkeyle kapımı kapattım.
Ne düşünecekleri umurumda değildi.Üzerime hızla kadife pelerinimi giyerek annemin yanına gitmek için hazırlandım.
Görevlilerin şaskın bakışları arasında hızla koridorları geçtim ve annemin odasına ulaştım.
On altıncı yüzyıldan kalma özel makyaj aynasının başında saçlarını tarıyordu ve odaya hızla girmem sonrası irkilerek ayağa kalktı.-Elanor?
-Odama girmek için İzin istediğini duymadım tatlım.
Sanki bir şey yokmuş gibi davranması beni daha da çok delirtiyordu.
-Ben de zorunlu nişanlımın odamın hemen dibine taşınacağını duymamıştım kraliçem,
dedim.Bu cevabım karşısında elindeki gümüş fırçayı hızla yatağa atarak iki adımda yanıma geldi ve uzun parmakları ile kolumu sıkıca tuttu.
Üstelik canım da yanıyordu.-Elanor!!!
-Bunlar nasıl küstah hareketler böyle.Az önce söylediğin gibi ben senin kraliçenim ve bana karşı saygılı davranacaksın kaldı ki zorunlu kelimesi ayrıca çok hadsizce.
-Evet,senin odanın yanına taşınıyor çünkü senin müstakbel nişanlın.
-Kralın ve ben bunu uygun gördük.Şimdi benden özür dileyerek derhal odamdan çık ve karşılama için özenle hazırlanarak aşağıya in.Söylediklerinin bir emir olduğunu biliyor ve tekrar itiraz etmem halinde cezalandırılacağımın da farkındaydım ama kolay pes etmek istemiyordum.
-Kraliçem,
dedim.-Az evvel ki sözlerim ve âni girişim için beni bağışlayın ancak bazı konularda fikrimin alınmasını istiyorum ya da bana da önceden söylenmesini.
-Üstelik kaldı ki geleceği bugünün sabahında öğreniyorum.-Elanor,biz senin için en iyi olanı istiyoruz bu konuda kuşkun olmasın.Nişanlı genç bir hanım olarak çıkacak her türlü asılsız söylentilerin önüne geçmemiz gerekiyor.
Unutma sen önce bir prenses sonra da kraliçe olacaksın.
Çocuksu davranışlarda bulunman hiç yakışık almaz.-Ayrıca tekrar hatırlatıyorum düğüne çok az bir zamanımız kaldı ve hazırlıklara bir an önce başlamamız gerekiyor.
Anlıyordum.
Eric beni kucağında taşıdığı için hizmetliler bu durumu hemen ona yetiştirmişti.
Bunu tedbir amaçlı yapıyor aklı sıra beni onunla yakınlaşmamam konusunda uyarıyor,çözüm olarak ise burnumun dibine Alex'i yerleştiriyordu.-Anlıyorum kraliçem pek tabii haklısınız aslında ben de bu konular ile ilgili size bir şey danışmak istiyordum müsaadenizle,
dedim.-Pek tabii dinliyorum Elanor.
Yüzünün aldığı halden biraz yumuşayarak beni gerçekten duyabileceği izlenimine varmıştım.
-Ben,,,
-onunla ilgili,yani Alex ile iyi olmayan bazı şeyler duydum.Kendisinin biraz çapkın olduğunu ve uygunsuz yerlerde görüldüğü hakkında bu yüzden de...-Kızımmm,
dedi elimi tutarak;-Bekar erkekler böyledir,biz kadınlara onları evlendikten sonra kendimize bağlamak düşüyor.Kaldı ki Alexender meziyetleri çok yüksek ve itibarlı bir subay elbette çevresinde onun bu mevkisinden yararlanmak isteyenler olacak,asılsız söylentiler de çıkaracaklar.
Bir kaç saniye benim gözlerime baktı ve kapıya doğru ilerleterek konuşmayı sürdürdü.
-Tüm bunlara kulak kapayıp bir an önce dediklerimi yapmalısın.
Sanki odada ben yokmuşum gibi arkasını dönerek tekrar hazırlıklarına devam etmeye başladı.
Ben de eğilerek odasından çıktım.
Yarım saatin sonunda ise karşılama gösterisi için annemin seçtiği,krem renkli kısa kol uçlarında Fransız dantelli bulunan ve bulunan etekleri kabarık elbisemi giymiş,saçlarımı ensemde topuz yaparak hafif bir makyajla hazırlanmıştım.
Tüm bu konuşmalardan sonra şu anlıyordum ki bu nişanı bozmak için daha büyük bir tehlikeyi göze almalı ve gerekiyorsa bu söylediklerimi ispatlamalıydım.
Üstelik benim için çok tehlikeli olacağını bilsemde bunu yapacaktım.Hızlı adımlarla indiğim bahçede kralı karşılamak için neredeyse tüm sarayın hazır olduğunu görerek hemen kraliçemin yanındaki yerimi aldım.
Koruma askerleri gelen geçitin en başında gözüktüğünde benim için zor günlerin başlamakta olduğunu artık daha net görebiliyordum.
Herkes gözlerini yola dikmiş dikkatle gelenlere bakıyorken esnada benim gözlerim Eric'i arıyordu.
Onu hemen çaprazımda bulunan askerlerin önünde bana doğru baktığı sırada gördüm.İkimizde hemen başımızı gelen geçite çevirerek bakışlarımızı kaçırdık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAF DAĞININ PRENSESİ
Historical FictionÇelik kabzanın demir ve keskin ucunu onun çelimsiz duran boynuna bastırdı. -"Teslim ol,ben kazandım" Bu sözleri söyleyen maskeli şövalye bir taraftan da artık kendisinin koruyacağına emin olduğu prensesine bakıyordu. Güneşin silik ışınları ile aydın...