𝙷𝚎𝚕𝚕𝚘 𝚍𝚎𝚊𝚛 𝚛𝚎𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 ♡✈︎✰
"Hello saya penulis cerita ni and saya masih baru dalam bidang penulisan. Actually saya dah pernah tulis cerita tapi tak berani publish sebab asyik tergantung. Selalu hilang idea masa tulis cerita and ini cerita first yang saya publish. Sorry kalau jalan cerita sedikit mengarut atau susah nak faham jalan cerita yang saya buat. So if sesiapa tak suka or kurang minat awak boleh ignore je and mintak maaf sekali lagi. Sorry if ada benda benda negative yg buat pembaca kurang selesa bila baca story saya. Selamat membaca"
-Mrs.rowan-
(Bukan nama sebenar)☘︎︎SIPNOSIS CERITA☘︎︎
ꨄ༻HER LAST HAPPINESSꨄ༺Siapa sangka? Tengku Aydeen Mikael bakal berjumpa dengan jodohnya dengan cara yang dipandang hina oleh masyarakat. Apa boleh buat? Dia harus bertanggungjawab untuk itu. Lagipula ibubapa mereka mempunyai hubungan baik dan tak mungkin dia akan melepas tangan begitu sahaja.
"Nak tak nak Aydeen kene setuju. Takkan Aydeen nak lepas tangan. Aydeen akan bertanggungjawab ke atas Dhaniyah. Jangan risau"
-Tengku Aydeen Mikael-"Boleh ke dorang khawin, bang? Aydeen, kamu dengan Dhaniyah pun tak saling suka antara satu sama lain? Apa lagi saling cinta?
-Datin Faizurah-Tengku Aydeen tak mahu tahu apa yang bakal terjadi selepas perkahwinan mereka nanti. Cukup lah dia bersetuju dengan perkahwinan itu supaya keluarga mereka berdua tidak tercalar. Pertemuan mereka hanyalah sekali tanpa disengajakan. Kini mereka akan terikat selama lamanya.
"Kita duduk bilik asing?"
-Dhaniyah Idwirna-"Kenapa?"
-Tengku Aydeen Mikael-"Aku tak nak jatuh cinta dengan kau, Dhaniyah. Lagipun perkahwinan kita tak ada dasar cinta antara satu sama lain. Kita terikat hanya kerana terpaksa menutup malu keluarga kita"
-Tengku Aydeen Mikael-Sungguh dia tak mahu mempunyai perasan terhadap wanita itu. Dia tahu bahawa wanita itu juga tak cintakannya jadi jika andai kata wanita itu meminta dia untuk melepaskannya. Dia takkan teragak agak untuk berpisah kerana mungkin mereka tidak ditakdirkan bersama.
Tak diduga apabila tiba tiba satu perasaan yang pelik datang dalam jiwa lelaki itu. Dia tak tahu macam mana perasaan itu boleh datang. Nak cakap mereka bercinta dalam rumah memang tak lah. Jadi apa sebab dia jatuh cinta? Kenapa dia jatuh cinta pada wanita itu? Apa yang Dhaniyah dah rasuk dalam otak fikirannya sehingga tidak boleh terlepas bayangannya daripada mengingati wanita itu.
Apakah pengakhiran cerita mereka? Apakah mereka bakal berdirikan rumah tangga bahagia mereka sendiri? Apakah mereka akan saling cinta antara satu sama lain? Tidak disangka rupa rupanya ada maksud disebalik perkahwinan mereka ini
Lagu pilihan: Seluruh cinta by Siti Nurhaliza & Cakra Khan
Warning⚠️: Terdapat beberapa aksi dan kata kata kasar. Sebarang pembaca mungkin tidak menyukainya.
Warning⚠️: Sorry kalau ada benda benda fakta yang saya terubah mungkin silap saya
Warning⚠️: Watak dalam ni hanya rekaan semata mata dan takde niat nak tiru nama orang atau watak orang lain
Intro character
-Seorang lelaki berdarah kacukkan spanyol.
-Mata hazel
-Rambut coklat
-187-Bapanya merupakan anak dari kacukkan Malaysia dan Arab
-Mata Hazel
-Rambut perang
-158(Actually cerita ni tak complete lagi. So mana yang baca tergantung tu saya mohon maaf sangat sanga ya. Saya akan cuba cptkan update)
YOU ARE READING
Her last happiness
RomantikSemua pertemuan yang tidak duga mempertemukan dua orang insan. Tengku Aydeen tak pernah merasakan bahagia yang dia impikan kerana baginya kebahagian adalah mustahil untuknya. Lebih teruk lagi apabila satu tragedi menimpa dirinya yang menyebabkan dia...