Bab 34

43 2 0
                                    

       Ujian test kehamilan itu dipandang lama. Tak tahu nak rasa apa sekarang. Sedih, Takut, Lega atau senang cakap semua perasaan kini bercampur menjadi satu. Apa yang bakal terjadi nanti?

"Dhaniyah, apa jadi dalam tu?" Panggil Tengku Aydeen dari luar bilik air mengejutkannya. Dia terus menarik nafas panjang lalu memusingkan tombol pintu bilik air.

"Dhaniyah kenapa? Kau mengandung ke? Kenapa kau nampak sedih? Apa jadi? Mana pregnant test tu?" Bertubi tubi soalan yang keluar dari mulut lelaki itu sebaik sahaja melihat kelibat isterinya itu keluar dari tandas. Dapat dilihat wajah teruja Tengku Aydeen sebaik sahaja melihatnya yang keluar dari tandas dengan membawa hasil ujian test itu. Wajah isterinya dipandang dengan padangan lembut.

"Aydeen i...mintak maaf" Kata Dhaniyah sedikit serak. Terus mati senyuman bahagia tadi digantik dengan senyuman tawar namun sedaya upaya ditahan agar isterinya tidak melihat perubahan wajahnya itu. Mungkin bukan rezeki mereka untuk dikurniakan anak saat ini.

"It's okay, Dhaniyah. We can try it again. It doesn't matter what happens, we go through it together. I'm always by your side" Pujuk Tengku Aydeen sebelum mengusap lembut pipi isterinya itu. Dia tahu yang wanita itu pasti merasa sedih.

"Apa maksud you ni? Nah ambik" Kata Dhaniyah sebelum menghulurkan test kehamilan itu kepada suaminya. Cepat cepat Tengku Aydeen menyambut huluran tersebut sebelum matanya terbeliak memandang ke arah hasil test ujian itu. Dia memandang Dhaniyah tidak percaya.

"Yo.. you're pregnant? Really, Dhaniyah?"  Teragak agak lelaki itu mengeluarkan kata katanya sebelum matanya memandang ke arah Dhaniyah yang tersenyum manis sebelum menganguk laju.

"You tanya lagi buat apa? Dah nampakkan results dia. Benci lah" Terus Dhaniyah membuat muncung apabila melihat Tengku Aydeen seakan tak percaya.

"I will thank god for this little gift, sayang. Thank you so much" Tengku Aydeen memeluk tubuh isterinya kuat. Dahi isterinya dikucup perlahan. Tak dapat nak dikatakan perasaan saat ini. Dhaniyah membalas pelukkan suaminya itu.

"Hah jangan sampai kemik pulak budak dalam perut ni you tekan dia macam tu. Kang tak pasal pasal anak i keluar jadi sehelai bukan seorang" Kata Dhaniyah membuatkan lelaki itu melepaskan tawa kecilnya.

"Takkan lah aku nak cacatkan anak aku sendiri pulak. Kau ni pun, jom kita bagitau yang lain pasal ni. Tak sabar nak tengok reaction dorang bila tahu kau mengandung" Dengan pantas tubuh kecil isterinya diangkat. Terjerit kecil Dhaniyah akibat tindakan spontan suaminya itu.

"Hishh, jangan lah main angkat angkat macam tu. Terkejut i tahu tak"

"Saja, biar semua orang nampak macam mana happynya aku bila dengan kau" Dhaniyah menjongketkan keningnya.

"Maksud you?"

"I have never felt this happy before. And now when I'm with you, I think I've found my happiness. I really want let the world know that you are the one who succeeded in making my life filled with colour. Thank you" Dengan serta merta bibir lelaki itu menyentuh bibir merah Dhaniyah perlahan. Terus Terkejut dia melihat aksi berani Tengku Aydeen.

"Aydeen apa ni" Marah Dhaniyah apabila wajahnya sudah mula memerah akibat menahan malu.

"Oh kau buat aku boleh pulak? Sekarang rasakan" Tengku Aydeen mengucup bibir isterinya beberapa kali membuatkan Dhaniyah sudah menepuk dada bidang suaminya itu.

"Aydeen stop jangan lah geli lahh" Marah Dhaniyah namun senyuman masih terukir pada bibir merak wanita itu. Mereka berdua melepaskan ketawa dan tanpa membuang masa lelaki itu melangkah ke tingkat bawah sambil membawa tubuh isterinya dalam dukungannya.

               Tengku Aydeen yang baru sahaja turun dari tingkat atas itu sudah tersengih apabila melihat isterinya yang sedang kyusuk duduk bersantai di meja makan sambil membuat kerja. Hari ini mereka berdua mengambil keputusan untuk menetap di rumah Tengku Fazir memandang anak lelakinya itu mengambil mc 5 hari. Lagipun dia sudah berjanji dengan ibunya yang dia akan melawat mereka apabila kerjanya selesai.

Her last happinessWhere stories live. Discover now