"Melissa? You buat apa dekat sini?" Soal Tengku Aydeen sebaik sahaja melihat kelibat wanita itu yang lengkap berbaju jubah beserta selendang yang di balut dikepalanya namun masih kelihatan anak rambut depannya. Memandangkan wanita itu memang free hair jadi lelaki itu tak pelik dengan pakaian Melissa itu.
"I dengar Daddy you accident. You should tell me about this Aydeen. You mesti sedih sangatkan hari ni. Kesian you" Lembut sahaja suara Melissa namun lelaki itu masih memandang kosong kr arahnya.
"You masuk la. Semua perempuan dekat dalam" Dingin sahaja suara lelaki itu. Tak nampak macan dia ikhlas dengan layanannya kepada wanita itu. Melissa sekadar tersenyum tawar. Dia tahu lelaki itu sudah tidak seperti Tengku Aydeen yang dia kenal dahulu, lelaki ini lebih dingin dengannya semenjak dia sudah berkhawin.
"Aydeen i tahu kita dah tak macam dulu. I tahu you sekarang dah jadi suami orang tapi boleh tak you layan i dengan baik. Kenapa you dingin dengan i Aydeen? Apa salah i dekat you" Soal Melissa dengan nada sebak.
"Boleh tak jangan nak buat kacau dekat sini. Ini majlis tahlil daddy i, Melissa. Please respect. Lebih baik you masuk ke dalam rumah sekarang" Kini nada suara lelaki itu sedikit tegas apabila wanita itu mssih kekal disitu dan tidak berganjak masuk ke dalam.
"I takkan kacau you Aydeen tapi tolong jawab soalan i dulu. Kalau bukan sekarang, bila lagi i boleh jumpa dengan you? I need some explanation please. You tak kesiankan i?" Rayu Melissa membuatkan lekaki itu hanya memandangnya dengan padangan malas.
"Mel you boleh tak berhenti sampai sini. Takde apa apa yang nak di explainkan. We're over now. I pun dah ada isteri and tolong jangan kacau life i. I'm happy with my life now" Ucap Tengku Aydeen membuatkan mata wanita itu sudah bergenang dengan air mata. Tidak sangka yang lelaki itu betul betul sayangkan isterinya itu. Ya hatinya hancur mendengar pengakuan jujur dari lelaki itu. Kalau dilihat dari riak wajah Tengku Aydeen. Tiada yang bohong disebalik kata katanya itu.
Tengku Aydeen benar benar sudah berubah.
" So that means you are happier with her than with me?" Hatinya retak. Dia tidak tahu untuk apa dia masih mengemis rasa simpati dari lelaki itu namun hatinya yang memaksa. Dia tak mampu memilih sesiapa sahaja selain Aydeen. Dia sanggup lakukan apa sahaja untuk lekaki itu biarpun harus menjadi orang kedua dalam hubungan.
" Of course I am happy with her. she is my wife" Balas Tengku Aydeen mendatar. Tiada sikit pun rasa mahu bertanya mengapa wanita di hadapannya itu hampir menangis kerana dia tahu sebabnya. Namun dia takkan berdalih, dia hanya cintakan isterinya saat ini. Dia tak mahu melukai hati wanita itu walaupun hanya sedikit geseran.
"look like you love him so much" Kata Melissa dengan nada yang hambar. Dia tahu yang tiada apa lagi dapat dia lakukan untuk kembalikan semula hati lelaki ini untuknya.
PRANGG!!
Bunyi barangan jatuh itu mengejutkan semua orang termasuklah Tengku Aydeen dan Melissa.
"You ni kenapa hah!!" Jerit suara seseorang dari arah dapur. Tengku Aydeen yang cukup kenal dengan pemilik suara itu terus bergegas lari ke dapur diikuti dengan Melissa di belakang. Ya dia pun tak tahu kenapa dia mengikuti langkah lelaki itu
"Dhaniyah, what happened?" Alangkah terkejutnya dia apabila melihat tudung isterinya yang sudah serabut dan baju yang sudah koyak akibat bergelut dengan wanita di hadapannya itu.
"Aydeen..."
"Abang Aydeen.."
Panggil mereka serentak namun lelaki itu hanya menoleh ke arah Dhaniyah sebelum tubuhnya melangkah mendekati isterinya itu."Hey You're okay? What happened?" Soal Tengku Aydeen dengan nada cemas.
"Abang Aydeen kenapa tak layan Zulaikha? Perempuan tu gila tahu tak? Dia serang serang orang macam hantu. Tah pape perangai" Sinis nada suara Zalikha membuatkan telingannya panas membakar kata kata ejeken wanita itu.
YOU ARE READING
Her last happiness
RomanceSemua pertemuan yang tidak duga mempertemukan dua orang insan. Tengku Aydeen tak pernah merasakan bahagia yang dia impikan kerana baginya kebahagian adalah mustahil untuknya. Lebih teruk lagi apabila satu tragedi menimpa dirinya yang menyebabkan dia...