Bab 54

57 2 0
                                    

                TENGKU AYDEEN merebahkan tubuhnya di atas katil bersebelahan isterinya setelah selesai mandi. Dia tidak memakai apa apa pakaian kecuali sehelai tuala di balut di pinggangnya.

"You bila Zalikha tu nak balik?" Soal Dhaniyah menyampah. Tak habis habis nak melekat dengan ibu mertuanya itu 24jam.

"Entahlah, sayang. Aku pun tak tahu. Macam mana tah dia boleh ada dekat sini. Patutnya tadi nak datang kita call Mommy dulu" Kata suara garau itu dengan nada yang mengantuk.

"Hishh you ni" Dhaniyah menarik tuala Tengku Aydeen membuatkan lelaki itu terus terkejut. Dia terus menarik sumula tualanya ke atas

"Eh gatal lah kau ni. Suka suka aje tarik tuala aku. Nak tengok cakap" Sindir lelaki itu. Dhaniyah terus sahaja mengukir senyuman senget mendengar kata kata lelaki itu.

"Kau jangan mula eh sayang" Kata lelaki itu dengan nada takut sebaik sahaja melihat senyuman yang terukir dibibir merah isterinya itu.

"you're the one who started it first, darling" Kata Dhaniyah dengan nada menggoda.

"A.aku tak ka..kata.. Dhaniyah" terjerit kecil dia sebaik sahaja wanita itu sudah melompat ke atasnya.

"You ni cakap je berani tau tak. Kalau kene sendiri tahu pulak takut" Sindir Dhaniyah. Teguk liur lelaki itu mendengar kata kata dari Dhaniyah. Habislah dia kali ini.

            LUTFIYA memberhentikan keretanya di hadapan pusat kebajikan rumah anak anak yatim itu.

"Sini ke?" Soal wanita itu menbuatkan budak lelaki itu menganguk perlahan.

"Saya turun kejap eh" Pamit Kevin. Dia membuka pintu kereta. Tubub kecil itu turun dari kereta dan melangkah masuk ke dalam pusat jagaan tersebut.

Beberapa minit kemudian, sosok tubub itu kembali semula bersama dengan seorang wanita dibelakang. Lutfiya mengambil keputusan untuk turun dari kereta berjumpa dengan wanita tersebut.

"Cik ke yang bawak balik Kevin balik?" Soal wanita itu. Laju Lutfiya menganguk sebelum tersenyum manis.

"Ya saya. Saya jumpa kevin dekat taman tadi. Tu yang saya hantarkan dia balik" Balas Lutfiya.

"Terima kasih ya. Saya baru nak lapor dekat balai sebab risau budak ni hilang tadi. Nasib baik cik pulangkan dia. Ni dia kata nak ikut cik keluar tadi. Betul ke?" Soal Hamidah membuat Lutfiya sekadar menganguk perlahan.

"Ya saya nak ajak dia keluar sekejap. Awak tak kisahkan kalau saya bawa dia?" Soal Lutfiya membuat wanita itu menggelengkan kepala perlahan.

"Boleh memang boleh tapi cik kena isi borang kebenaran keluar dulu dekat dalam. Lepas tu baru saya boleh lepaskan Kevin untuk keluar dengan cik. Boleh?" Kata Hamidah lembut. Lutfiya menganguk setuju.

"Boleh boleh. Saya isi sekarang eh?"

"Ya boleh. Ikut saya masuk pejabat dulu. Borang tu ada di pejabat" Ajak Hamidah. Mereka bertiga melangkah pergi ke dalam pejabat.

"Yey dapat keluar dengan aunty yey yey" Sorok Kevin gembira. Hamidah dan Lutfiya sekadar tersenyum melihat aksi comel budak lelaki itu.

"Suka eh dia dapat jalan jalan" Usik Hamidah membuat budak itu hanya tersengih.

"Suka lah. Aunty ni baik tau. Tadi dia belanja kevin ice cream sedap"

"Iyaa? Dah cakap terima kasih dekat aunty belum?" Soal Hamidah.

"Dah, kevin dah cakap dah. Kan aunty kan?" Kevin masih setia dipimpin oleh wanita itu. Perlahan Lutfiya menganguk sambil tersenyum.

"Ye, sayang. Kevinkan budak baik" Tangan Lutfiya naik mengusap lembut rambut budak itu. Kalau anak dia ada. Mungkin budak itu akan sebaya dengan Kevin. Persoalannya, dimana anaknya? Kalau betul Andy yang bagi pada orang kenapa dia seolah olah tak tahu tentang itu.

Her last happinessWhere stories live. Discover now