Saya tahu readers tak sabar nak baca, tapi saya nak ingatkan, bawa bersabar. Tarik nafas panjang-panjang dulu baru baca. Baca perlahan-lahan. Sebab konflik tak habis lagi :)
Yang nak Asyrah pergi tu, ya... Asyrah akan pergi. Tak lama dah sebab cerita ni pun dah nak tamat. Dalam 60 chapter macam tu aje. Jadi, sabar sikit lagi ya? Kita bertahan bersama-sama :)
Fayyad lepaskan cengkamannya di bahu Asyrah. Tubuhnya terhuyung-hayang ke belakang sehingga dia terduduk di atas sofa. Rahang terasa mengeras serta-merta.
"Fayyad..." Asyrah mengerti. Jika dia pun boleh terkejut, apatah lagi Fayyad?
"Aku suruh kau makan pil tu, kan?" Tajam pandangan Fayyad memanah ke mata Asyrah yang berair tidak henti.
"Saya dah makan! Saya buat macam yang awak nak, Fayyad!" Asyrah membela diri sendiri.
"Habis tu, macam mana boleh mengandung?!" Herdiknya laju.
Bahu Asyrah terenjut dengan pekikan suara sang suami.
"Ini semua memang helah kau, kan?! Kau nak perangkap aku, kan?! Kau nak aku terikat dengan kau selama-lamanya, kan?!" Fayyad menuding jari di depan muka Asyrah tatkala dia bangkit semula dari duduk.
Asyrah menggeleng laju menafikan tuduhan Fayyad.
"Kau memang perempuan penuh muslihat!" Tuduh Fayyad sepenuh hati.
"Memang ini perancangan kau. Aku layan kau baik, kau buat aku jatuh dalam pelukan kau lepas tu kau perangkap aku macam ni! Kau perangkap aku dengan budak dalam perut kau tu!" Dia menuding jari ke perut Asyrah pula.
"Sumpah, Fayyad! Saya tak minta pun semua ni jadi! Saya sendiri tak tahu saya akan mengandung! Tolonglah percaya, Fayyad!" Akhir kata Asyrah kedengaran merayu.
"Saya tak perangkap awak, Fayyad. Awak suruh saya makan pil, saya makan. Saya tak pernah lupa pun untuk makan, Fayyad. Tolonglah percaya..." rintih Asyrah berselang-seli dengan suara penuh rayu.
Fayyad mendengus kesal. Wajah dipalingkan ke tempat lain.
Asyrah menghampiri suaminya. Lengan Fayyad cuba disentuh sebelum ditepis laju.
"Aku tak nak anak tu."
Jantung Asyrah terasa seperti terhent sesaat dengan bicara Fayyad. Astaghfirullahhalazim...
"Terpulang pada kau, kau nak buat apa." Fayyad menoleh semula kepada isterinya.
"Aku tak nak masuk campur."
"Fayyad!" Asyrah cuba memaut lengan Fayyad tetapi lelaki itu terlebih dahulu pergi tanpa menoleh ke belakang.
"Fayyad!" Asyrah menjerit memanggil suaminya dengan harapan Fayyad akan berpaling semula. Dia terduduk di atas sofa sambil mencengkam perut sendiri.
YOU ARE READING
Sekali Lagi Memiliki
RomanceSelepas kehilangan cinta pertama, hati kembali terbuka untuk menerima cinta baru apabila dia bertemu dengan seorang lelaki. Pertemuan mereka tidak dirancang, malah awal pertemuan mereka, mereka sering bertengkar disebabkan perselisihan faham. Pantan...