43 | Post Argument

89 30 1
                                    

SEPASANG BLAZER tercampak kasar atas sofa sebelum Zane menghenyak punggung marah-marah atas sofa di situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


SEPASANG BLAZER tercampak kasar atas sofa sebelum Zane menghenyak punggung marah-marah atas sofa di situ. Lelaki itu mendiam seketika selepas duduk di situ.

Dihya yang perhatikan di sebelah sofa itu diam berdiri tidak mengatakan apa-apa. Dia mahu beri Zane ruang untuk tenangkan diri dahulu sebelum dia jelaskan hal sebenar. Takut pula Zane fikir dia dah menipu Zane dan lelaki itu tak percaya padanya.

Keluhan kasar dilepaskan Zane di saat dia meraup muka dek kekasalan. Tanpa memandang, dia hanya duduk di situ menghadap ke depan dengan kedua belah tangan berehat di atas lutut. Habis rosak semuanya!

Selepas semua orang akan tahu siapa Dihya. Dan selepas ini tiada seorang pun yang akan biarkan dia hidup tenang lagi!

Semuanya salah Sarah!

                       "Kenapa kamu tak jujur dari awal lagi Dihya masa saya tanya kamu hari tu?"

                      Dihya terus bersimpuh depan kaki Zane. Memegang lengan yang ada di atas lutut lelaki itu dengan perlahan. Dan bila dia bertentang mata dengan Zane, dia ingatkan dia akan di sapa dengan renungan menakutkan tetapi sebaliknya. Tatapan Zane kelihatan seperti disakiti. "Maafkan saya tuan."

                      Zane duduk tegak. Memandang Dihya di depan kakinya dengan kening mencerlung tajam."Berhenti mintak maaf boleh tak?Saya bukan nak dengar permintaan maaf kamu tu. Saya nak tahu kenapa kamu rahsiakan hal sebenar dari saya?"

Dihya berkerut kening.

                      "Susah agaknya nak berterus terang?Ke saya perlu bayar kamu hanya untuk kamu jujur pada saya? Kalau ya berapa yang saya perlu bayar?"tambah Zane lagi. Dia kecewa sebab dari awal lagi dia percayakan Dihya semasa Kyren tak berhenti dari mencurigai Dihya. Tapi sebaliknya Dihya malah menipu pada dia!

TERASA Dihya bila dengar. Bibirnya sudah mencebir sedih. Kening ikut berkerut. Sampai ke situ Zane fikir pasal dirinya. Memangnya muka dia ni ada perkataan 'pengemis' ke sampai Zane cakap macam tu.

                     "Saya mengaku saya tipu tuan. Tapi saya tipu tuan bukan sebab nak sakiti tuan. Saya buat macam tu sebab saya tahu tuan macam mana. Buktinya tuan tengok sendiri apa yang berlaku tadi. Tuan hampir bahayakan nyawa adik tuan sendiri."jelas Dihya." Lagipun macam la saya boleh cari dan bagi tahu pasal adik tuan datang ke sini macam tu aje. Saya taknak jadi perempuan yang terlalu clingy pada tuan, ada masalah aje nak mengadu,susah sikit aje nak mengeluh. Sebab tu saya ambil keputusan untuk biarkan hal ni. Saya malas nak panjangkan masalah. Itu aje."

                     "Apa dia? "Zane bungkam. Kata-kata Dihya itu membuatkan Zane begitu dumbfounded. Tapi itu yang dia mahukan! Dia mahu Dihya bergantung padanya. Berharap pada dia lebih lagi. Clingy ke mengadu ke...lakukannya. Dia tidak kisah sekiranya Dihya buat macam tu.

                     "Kalau saya boleh handle masalah tu, saya akan cuba atasinya sendiri. Saya nak tuan faham tu...saya taknak buatkan tuan lakukan lebih dari apa yang Tuan dah berikan pada saya."

55. His Favorite Mistress Where stories live. Discover now