Kapitel 22

2K 43 4
                                    

Vi sidder i toget hjem. Jeg har sagt ja til at bo hos Thor i et par dage, så vi er på vej hjem til mig for at hente nogle ting. Anthon tager med bare for hyggens skyld og Billy bor lige ved siden af, så han er også med. Toget stopper og vi står af.
Vi går ned mod mit hus, som heldigvis kun ligger et par minutters gå gang fra stationen.
Jeg finder mine nøgler frem og går ind af indkørslen. Jeg kigger lige efter min mors bil, men den er som sædvanlig ikke til at se. Jeg sukker og låser hoveddøren op. Jeg åbner døren og træder indenfor med de andre i hælende. De bliver bare stående ude i entréen mens jeg henter nogle småting.

*Thors synsvinkel*

Hold da op et hus. Hendes mor må have penge nok. Men det er nok også en af grundene til hun aldrig er hjemme. Hun arbejder. Men jeg kan godt forstå Karoline. Jeg ville godt nok også værre såret hvis min mor hellere ville ud og tjene penge end at være samme med mig.
Karoline kommer løbene ned af trappen med en taske og går ud i entréen til os. Hun tager sko og jakke på og går ud igen. Hun låser døren.
Billy skal gå nu, så vi siger alle farvel.
Karoline løber over til ham og giver ham et stort kram. Derefter går Anthon og jeg også over og giver ham et kram.
"Tak for nogle fede dage" smiler jeg og giver Billy et håndklask.
"Selv tak" svarer han tilbage med et smil.
Da Billy går ind i sin indkørsel, sætter Anthon, Karoline og jeg kurs mod stationen.

*Karolines synsvinkel*

Thor åbner døren til sit hus og går ind. Han har sagt at han har fået lov at sin mor til at lade mig bo hos dem. Ulla og tvillingerne er vidst i Jylland indtil skolen starter igen, så Thor og jeg har huset for os selv.
Vi træder ind af døren og stiller vores sko. Thor tager min taske og bærer den ind på hans værelse.
"Er du sulten? Klokken er ved at være 18" spørger Thor.
"Om jeg er" griner jeg.
"Altså vi skal selv lave mad, så det er bare om hvad du helst vil have" han kigger i køleskabet "vi kan enten lave lasagne eller grille noget". Han vender sig om og smiler til mig.
"Omg kan vi ikke grille? Jeg fucking elsker grillmad" griner jeg.
Thor griner også. Han tager en bakke med en bøf ud af køleskabet. Han går udenfor og jeg går med. Han tænder op for grillen.
"Hvis du går ind og laver noget salat, så starter jeg grillen op" siger han.
"Jojo selvfølgelig, men er du sikker på du kan finde ud af at grille?" griner jeg flabet og sender ham et smil.
"Ikke undervurdér mig" smiler han skævt.

Fall in loveWhere stories live. Discover now