*Karolines synsvinkel*
Det er nogle uger siden Thor og jeg slog op og jeg tror vi begge er kommet ret godt videre. Selvom jeg inderst inde savner ham har jeg valgt at se en anden. Ja du hørte rigtigt. Jeg er begyndt at være ret meget sammen med en der hedder Victor. Vi er ikke som sådan sammen, men har en lille flirt. Han går faktisk i Thors klasse og jeg havde ikke rigtig snakket med ham før Thor og jeg slog op. Vi var sammen i en gruppeopgave og opdagede at vi faktisk klingede rigtig godt. Thor ser ikke som sådan nogle, men jeg ser ham sammen med en ny pige hver gang vi mødes til en fest. Han er faktisk også begyndt at hænge meget ud med Stefan til festerne, hvilket jeg virkelig ikke bryder mig om. Han ligner ikke sig selv mere, hvilket også er grunden til jeg ikke vil være sammen med ham igen. Han er ikke så meget sammen med Anthon, Carlo og resten af hans venner mere. De hænger nogle gange ud, men det er slet ikke det samme. Han ryger også en gang imellem til fester, hvilket slet ikke ligner ham. Jeg har prøvet at få ham til at lade vær, men han er nok ligeglad. Vi snakker ikke så meget sammen mere, men vi er ikke som sådan uvenner. Han har fundet ud af historien bag Stefan og jeg på billedet og var selvfølgelig virkelig ked af at han havde slået op. Han spurgte om vi ikke kunne finde ud af noget igen, men jeg sagde nej. Jeg kunne ikke holde til det lige der. Jeg var meget følelsesmæssigt sårbar og så var Victor der bare. Siden den dag jeg "afviste" Thor har han været som beskrevet ovenover, men det må han selv om. Hvad angår Stefan, så er han stadig ligeså irriterende. Dog er det ikke så slemt mere. Stefan er squ fin nok, og det er bare for sjov nu. Vi har nærmest opbygget en falsk flirt, som vi i princippet ikke lægger noget i, men det er pisse sjovt nogle gange. Victor ved også godt det er for sjov, så ja, han er ligeglad. Jeg er stadig gode venner med alle de andre, altså Anthon, Lauge, Carlo osv. Det er kun Thor der er lidt små problemer med.
Lige nu sidder jeg inde i klassen og snakker med Laura. Hun er stadig sammen med Carlo og de er seriøst bedårende sammen. Dog kigger jeg ofte den anden vej når de er sammen, da de minder mig for meget om Thor og jeg. Selvom jeg stadig står ved min beslutning at vi ikke skal være sammen, så må man jo gerne savne det vi engang havde.
"Vil du ikke med til fest på fredag?" spørger Laura og river mig ud af mine tanker. "Jo! Lige hvad jeg har brug for" griner jeg. "Jeg går lige et smut ind til Carlo, vil du med? Spørger hun og rejser sig op. Jeg nikker og rejser mig også. Så kan jeg også sige hej til Victor. Vi går samlet ind i deres klasse. Næsten alle drengene i klassen sidder og snakker sammen, så Laura og jeg går hen til dem. Victor sidder på et af bordene, så jeg sætter mig ved siden af ham. "Hey smukke" smiler han og kysser mig på kinden. "Hey" svarer jeg stille tilbage. Jeg kan se ud af øjenkrogen at Thor kigger irriteret over på os, men jeg gider ikke kigge tilbage på ham.
"Kommer i til festen på fredag girls?" spørger en af drengene og både Laura og jeg nikker. "Vi er altid klar på en fest" smiler jeg. "Det er min pige" griner Victor, hvilket giver mig et stik i maven. Det plejede Thor nemlig altid at sige. Thor lagde tydeligvis også mærke til det, da han kigger op på Victor og mig. Jeg læner mig op af Victor, som tager armen om mig og presser mig godt ind til ham.
Laura og jeg bliver siddende og snakker med drengene indtil klokken ringer. Nu skal de sidste timer bare overstås. Vi har tidligt fri i dag, da de 2 sidste timer er aflyst. YES! Så egentlig er der kun 2 timers dansk og så har vi fri. De er faktisk utrolig hurtigt overstået. Vi skulle bare lave en opgave 2 og 2, så Laura og jeg lavede den hurtigt. Resten af tiden sad vi egentlig bare og snakkede. Men nu har vi fri. Vi har aftalt at tage på strøget efter skole og shoppe lidt nyt. Vi følges med drengene noget af vejen, men da vi når til Lauras hus må vi skilles. Laura og jeg har aftalt at vi bare ligger vores tasker hos hende og derefter tager afsted. Det ville være lidt besværligt at tage hjem til mig først, da det er den stik modsatte vej.
Jeg fisker mit dankort og rejsekort op af tasken og går derefter med Laura mod stationen. Vi tager det første tog til Nørreport og begynder med det samme at shoppe.
Vi tager selvfølgelig ind i Samsøe &Samsøe, hvor jeg finder den flotteste kjole. "Skal jeg prøve den?" spørger jeg Laura, da jeg er lidt i tvivl. Den er meget stram og kort, så ligner sikkert en flodhest i den. Laura nikker og vi følges hen til det nærmeste prøverum. Jeg smider mit tøj og trækker kjolen over hovedet. Shit hvor er den flot. Jeg smiler stort og åbner forhænget. Laura kigger op for sin mobil og smiler. "Damn girl, den der kjole er skabt til dig" griner hun. Jeg vender mig om og vender mig lidt foran spejlet. Den klæder mig virkelig godt den her kjole. "Jeg køber den" smiler jeg og skifter igen til mit andet tøj.
Jeg betaler og vi forsvinder ud af forretningen. "Skal vi ikke tage på cafe? Jeg kunne godt bruge en varm kaffe" spørger Laura og gnider sine hænder mod hinanden. Ligesom når man fryser. Jeg nikker. Vi finder den første og bedste café og bestiller 2 kopper kaffe, som vi bare sidder i stilhed og nyder.
()
Laura og jeg er taget hjem efter et par skønne timer i København. Jeg har selvfølgelig lige hentet min taske hjemme hos Laura inden.
Jeg åbner døren og træder ind i mit hus, som dufter virkelig kraftigt af mad. Jeg smiler lidt. Min mor er endelig begyndt at opføre sig som en mor. Hun er ikke så meget ude mere, hun er overhovedet ikke striks omkring drenge, fester eller noget andet. Det er virkelig dejligt. Faktisk er mit liv ved at falde ret godt på plads. "JEG ER HJEMME" råber jeg og tager mine sko af. Jeg går ud mod køkkenet og møder min mors glade ansigt. "Hej skat" smiler hun og giver mig et kort kram. "Hej". Jeg går hen og kigger i gryderne og ovnen, mmm vi skal have wok med kylling. "Jeg går lige op og laver nogle lektier" siger jeg og forsvinder ud i gangen. Jeg småløber ovenpå og kaster mig i min dobbeltseng. Den er så dejlig at ligge i. Jeg finder min mobil frem og sidder lidt på de sociale medier. Skriver med nogle fra klassen og selvfølgelig Victor. Jeg burde virkelig lave lektier, og jeg gør det også, men jeg slapper bare liiige af i 5 min.
Og som det altid sker, så bliver de 5 min til 30 og der er mad. Jeg rejser mig fra sengen og går ned for at spise.
NYT KAPITEL VED 25 LIKES
YOU ARE READING
Fall in love
FanfictionKaroline er 16 år og bor i Holte. Hun er gode venner med Billy, som også er hendes nabo. Til en fest Billy slæber hende med til møder hun Thor, Billys gode ven. Hun bliver virkelig fuld og hun ender hurtigt med at flirte med Thor, men hvad sker der...