Kapitel 50

1K 24 1
                                    

*Karolines synsvinkel*

Endelig er det fredag og vi har fri fra skole. Anthon, Lauge, Laura og jeg følges ud fra skolen, hvor vi mødes med de andre. Thor og Carlo skal en anden vej end os, så vi siger bare farvel her. Jeg går hen til Thor og lægger mine arme om nakken på ham og trækker hans ansigt mod mit. Vores læber mødes og det udvikler sig hurtigt til et snav. "Get a room" lyder det koldt fra en bekendt stemme som går forbi. Jeg trækker mig fra Thor og kigger mig over skulderen. Selvfølgelig er det Stefan og en af hans venner, hvad er der med ham? Han har været om mig hele ugen, jeg ved ikke om det er et væddemål, men han er hele tiden nær mig eller holder øje med mig. Jeg himler med øjnene og kigger op på Thor igen. Han sender mig bare et smil og kysser mig kort. "Vi ses senere" siger han kærligt og vi trækker os fra hinanden. "Vi ses senere" svarer jeg og krammer også kort Carlo inden de begynder at gå. Laura og jeg skal ned på stationen, mens Anthon og Lauge bare skal hjem. Laura og jeg har aftalt at vi vil gøre os klar sammen, så vi skal lige hjem til hende og pakke en taske med makeup, tøj og sko først. Alt det en pige nu har brug for. Vi går langsomt hen af vejen og snakker. Ikke om noget bestemt, men bare en masse småting. Desværre ligger Lauras hus ikke så langt fra skolen, så vi skal allerede sige farvel her. Vi siger farvel til Lauge og Anthon og går ind mod Lauras hoveddør. Jeg elsker hendes hus, det er så stort og moderne og hendes forældre er også virkelig søde. Jeg er så glad for at have mødt Laura. Vi går ind i huset og op af trapperne til hendes værelse. Hun trækker en flot, stram og kort beigefarvet kjole frem og viser den til mig. "Det skal være den, du bliver så lækker. Carlo vil ikke kunne modstå dig" griner jeg, hvilket også får hende til at grine. Hun pakker den ned, finder et par højhælede sko og til sidst sin makeup. Så er vi klar til afgang. Hun tager sin taske og går nedenunder med mig i hælene. Vi går udenfor i det lune vejr og fortsætter ned mod stationen. Heldigvis er der ikke så langt, vi skal kun gå omkring 3 min, så er vi der. Vi går ind på stationen og hen på vores perron. Vores tog holder allerede klar, så vi skynder os at tjekke ind og hoppe på toget.

(senere)

"Hvilken kjole skal jeg tage på?" spørger jeg og viser 2 kjoler frem. Den ene er hvid, lårkort og har lange blondeærmer. Den anden er sort, også lårkort og har ingen ærmer. Den har en "snor" rundt om halsen, som holder den oppe. Ligesom på nogle bikinier, bare et tykkere stykke stof. Den har også nogle gulddetaljer ved livet. "Helt klart den sorte! Den er virkelig pæn, og den hvide er også lidt sart hvis du spilder på den" svarer Laura og peger på den sorte kjole. Fint nok, så tager jeg da bare den på. Jeg går hen til mit spejl og tager kjolen op foran mig, så jeg kan forstille mig hvordan den ser ud på. "Du har nok ret" griner jeg og sætter mig over til mit makeup bord for at lægge en sidste hånd på min makeup. Jeg gør ikke noget vildt ud af den. Bare lidt concealer, pudder, mascara, bryn og en naturlig øjenskygge. Måske også lidt contour, men kun hvis der er tid. Laura har klaret sin makeup og fået kjolen på, hun ser mega godt ud. Jaja jeg ved godt jeg er langsom, men jeg er bare typen der bruger ekstra lang tid på at gøre mig klar, da alt bare går galt hvis jeg skynder mig. Jeg har dog lidt travlt da Billy kommer om ca 15 min og henter os, så vi kan følges til festen.

Jeg afslutter min makeup og får min kjole på. Både Laura og jeg har bare glat hår og et par sorte højhælede på. Nu er vi faktisk klar. Vi går nedenunder og tager vores jakker på. Jeg tager en læderjakke på og Laura tager sin sorte halvlange, tynde jakke på. Vi står og snakker lidt i gangen da det banker på. Jeg går ud for at åbne døren og selvfølgelig er det Billy. "Hold kæft hvor ser i godt ud" smiler han og krammer os begge. "Thank you" smiler jeg i krammet. Vi begynder alle at gå ned mod stationen. Klokken er jo omkring 22, så det er ikke helt varmt udenfor, faktisk er det virkelig koldt. Billy har et par sorte bukser, hvide sneakers, en hvid t-shirt og en blå cowboyjakke, så han fryser nok ikke. Det er også mest på mine bare ben at jeg fryser.

Vi ankommer til festen og der er allerede pænt mange mennesker. Jeg går indenfor i den varme stue og tager min mobil op af min jakkelomme. Gad vide hvor Thor er? Jeg skriver lige og spørger hvor han er.

Karoline: Hvor er du?

Thor: Jeg er der ikke endnu, men kommer om 10 min, skriver når jeg er her.

Jeg smiler og kigger over på Laura. "Skal vi ikke sætte os lidt op i baren og få en drink eller 2?" spørger jeg og kigger op mod de ledige stole ved baren. "Jo tak, i need it" griner hun og vi går op mod baren.

Fall in loveWhere stories live. Discover now