BAB : 5

10K 311 7
                                    

Sampai dibiliknya . Nurul terus melabuhkan punggungnya di atas katil ,

Air mata yang tidak diundang , tetap mengalir membasahi pipi nya yang gebu itu . " Arghh ! Takyah nangis okay ? Ini semua yang terbaik untuk kau Hannah ! Ya Allah , Engkau berilah aku kekuatan untuk mengharungi dugaan mu ini . Sesungguhnya setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya . " monolog nurul sendirian . Lama - kelamaan Nurul tertidur .

10minit kemudian ,
Puan Hanani masuk ke bilik Nurul , Puan Hanani melabuhkan punggungnya di sebelah Nurul yang sedang tidur nyenyak itu sambil memeluk bantal peluknya yang busuk itu . " Hannah , mak tahu Hannah kuatkan . ini yang terbaik untuk Hannah ." kata Puan Hanani sambil mengusap rambut Nurul yang ikal mayang . Satu kucupan singgah di dahi Nurul yang jendul itu . " selamat malam sayang . mimpi yang indah- indah ye . nnti Hannah nak jadi tunangan orang dah " kata Puan hanani sambil mengatur langkah untuk keluar dari bilik Nurul .

******

Dirumah Banglo Mewah ,

" mama ! papa ! tolong lah .. Adam taknak kahwin dengan anak kawan papa tu ! Tolong lah papa .. Please .. Adam janji adam akan berubah , dan adam takkan buat jahat lagi " ujar adam kepada ayahnya itu Dato' Faisal . " berapa kali adam janji ? Tapi adam tetap jugak ! Tak berubah ! Papa tak kira , papa nak adam kahwin jugak dengan anak kawan papa . " kata Dato' Faisal dengan tegas . " mama ... Tolonglah , mama sorang je faham adam kan , tolonglah mama . pujuklah papa " rayu adam .

"Maafkan mama adam .. Mama setuju dengan papa kamu . kamu kene kahwin jugak dengan anak kawan papa ye " balas Datin Fatimah .. " dahlah ! Semua tak faham adam ! Adam akan kahwin dengan dia , tapi Adam takkan pernah cintakan dia ! Takkan ! adam benci dia ! " kata adam sambil berlalu masuk ke biliknya . "hah , tengoklah tu cakap saya pulak tak faham dia . aishh . anak awak lah tu , keras kepala betul ! " ujar Dato' Faisal kepada isterinya . " ehh , anak saya , anak awak jugak .. Keras kepala pun , ikut perangai awak jugak kan " balas Datin Fatimah dengan nada sindir . " amboi , dia ni kan . aihh , selamat sayang . " kata Dato' Faisal sambil mencium dahi isterinya .

Sampai di bilik , Adam menghempas badannya yang sado di atas tilam yang empuk , " kenapa lah aku selalu kene , tengoklah nanti .. kau akan menyesal kahwin dengan aku ! " bisik adam seorang diri .

Bersambung ...

#kalau tak best bagitahu author . nanti author delete cite ni .. Hee , pendek je bab ni ,

#Vote dan Comment anda amat dialu - alukan . senyum kit :)

Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔Where stories live. Discover now