"kenapa? Mengapa? Bagaimana?" Nurul menepuk lembut dahi nya. Teringat kembali apa yang Zafril katakan
"Ni jadual untuk esok, saya harap puan jangan lewat. Kalau lewat, jangan menyesal kalau saya sendiri yang datang kejut puan nanti"kata Zafril sambil menayang senyuman sinis
"Noooo! First, just call my name. Janganlah puan bagai. second, don't you ever do this. Third, apa yang awak buat dekat sini and takkan tak ada satu hari untuk saya berjalan-jalan"
"Okayy, saya akan panggil awak macam biasa and jangan lupa esok. Pergilah rehat, mesti penatkan? Esok saya bagitahu semuanya"Nurul memandang Zafril dengan perasaan tidak puas hati.
"Tell me now, please."
"Saya kat sini sebab saya nak jaga awak. Saya takkan bagi awak seorang diri kat sini. Saya akan temankan awak"Nurul terdiam.
"Saya taknak awak menderita lagi, saya taknak awak tanggung ni semua seorang diri. Yes, saya tahu awak sayangkan orang lain. But I still not give up on you. I'm still love you. So, please"mata Zafril memandang tepat anak mata Nurul seketika. Nurul melarikan pandangannya. Keadaan menjadi sunyi seketika
"So, esok kita ada class but class private. Sebab kita kene uruskan Hal syarikat selepas tu. That's why kita tak ada banyak masa. Okayy, dah tak ada pape. Awak boleh lah pergi berehat, jaga kesihatan awak and baby. Kalau ada pape call saya. Saya pergi dulu"pinta Zafril. Nurul hanya mengangguk.
'kau terlambat zafril, kalau lah kau yang muncul dulu bukan Adam. Mungkin aku akan suka dekat kau. Tapi sekarang tak mungkin'
Nurul hanya memandang siling dan terbaring di atas tilam, sambil fikirannya melayang ke tempat lain.
'betul ke apa apa yang aku buat ni? Betul ke dengan cara ni, aku dapat lupekan Adam?'
*****
"Semoga berjaya bro, aku doakan kau dapat apa yang kau nak"ucap Khairil kepada Adam.
"Tawan hati dia balik"ujar Ain
Khairil dan Ain hanya menemani Adam sampai disini sahaja, urusannya apabila disana nanti terletak pada dirinya. Sama ada berjaya atau tidak. Sama ada dapat atau tidak. Adam hanya tersenyum sambil memegang tiket penerbangannya.
"Papa, please izinkan Adam pergi sana. Please papa"
"Mama tolonglah Adam kali ni je. Please"
Dato Faisal dan Datin Fatimah hanya memandang sesama sendiri. Bukannya apa, baru sehari Nurul berlepas pergi dan sekarang Adam pun nak pergi juga.
"Please, Adam taknak suatu hari nanti Adam akan menyesal kalau Adam tak pergi. Adam taknak menyesal buat kali kedua. Adam taknak tu semua"
Selepas melihat kegigihan Adam, mereka yakin Adam takkan mengulangi kesalahan yang sama. Dengan menghela nafas yang berat, Dato Faisal mengizinkan Adam untuk pergi. Adam hanya tersenyum panjang.
"Ada syarat yang perlu Adam ikut"
"Syarat dia, selepas sebulan baru Adam boleh tunjukkan muka Adam dihadapan dia bukan sekarang"
"Tapi kenapa?" Tanya Adam
"Dia pergi sana untuk menenangkan fikiran, adam perlu bagi dia masa" Adam mengangguk faham
Tiket penerbangan ke Jordan di pegang erat, kali ni Adam betul-betul tekad untuk membuat Nurul Hannah kembali ke pangkuannya dan membuat dia jatuh cinta untuk kali kedua.
****
Nurul memejam matanya rapat dan cuba memahami perasaannya sendiri.
'perasaan aku terhadap adam dah hilang tapi memori aku dengan dia, aku tak dapat padamkan dari minda aku sebab dia lah cinta pertama aku dan cinta pertama aku akan berakhir sampai sini setelah aku padamkan semua ingatan aku dekat kau, Adam. Selamat Tinggal Cinta Pertama"
Baru sahaja Nurul terlelap, terus sahaja muncul muka Adam yang tengah tersenyum panjang. Terus terbeliak mata Nurul, berpeluh-peluh terus.
"Aku mimpi rupanya, better aku pergi mandi"
"Mimpi yang menyeramkam"kata Nurul sambil mencapai tuala untuk pergi membersihkan dirinya.
#bersambung..
Hey guys, apa kata sementara korang nak tunggu sis update cerita sis ni, korang baca lah cerita-cerita ni. Best tau! Baca Tau jangan tak baca! Nanti rugiiiii!!!
Takdir Cinta By Saffqilah
Hazrina By blxcknice
YOU ARE READING
Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔
RomanceADAM seorang lelaki yang dingin,panas baran dan sosial telah berubah begini kerana dipermainkan oleh kekasihnya dahulu .Manakala,NURUL merupakan seorang kasar,baik.Mereka berdua dipaksa untuk berkahwin,pada mulanya adam memberontak untuk tidak menga...