BAB : 47

7.5K 211 18
                                    

Nurul masuk ke dalam apartment lama itu , berjalan dengan penuh berhati - hati . Menilik setiap ruang yang ada . Keluarlah idea yang tidak bernas apabila terlalu melihat cerita - cerita aksi .

' selalu nya dorang akan lari pada tingkat paling atas . dorang akan terjun kalau dorang rasa dorang takkan selamat ' bisik hati nurul .

Terus sahaja nurul berlari laju menaiki anak tangga untuk pergi ke tingkat paling atas .

Beberapa minit kemudian ,

Nurul tercungap - cungap , lutut pula terasa hilang seluruh tenaga . Nurul memandang sekeliling dan terlihat susut tubuh seorang perempuan yang memeluk dirinya dalam keadaan ketakutan .

" adel , mari kita turun " adel tersenyum sinis kepada nurul . terdapat tangan yang menutup mulut nurul , setelah 10saat nurul jatuh pengsan .

" haih , bodoh juga kau ni Nurul Hannah . hmmm ! Let's start the game " ujar Adel dan membelek wajah nurul .

" ikat dia , balut luka dia . jangan sampai dia mati "

" baik bos " akur anak buahnya .

" adam , apa yang kau akan buat untuk selamatkan isteri kau yang kau sanjung sangat ni " adel tersenyum sinis dan mendongak ke langit seperti dia telah mendapatkan kemenangan .

*****

" kita nak cari dekat mana ? "

" sabar , kita perlukan plan . sebab Adel dah upah orang , bukan calang - calang " kata khairil sambil memegang dagu nya

" okayy , aku dengar but aku taknak terlalu lama " ujar adam yang sedang memandu .

********

Nurul membuka matanya , dia agak berasa sedikit pening tetapi apabila difikirkan semula . Bukankah dia cuba menyelamatkan Adel dan selepas itu , ada tangan yang menutup hidung nya dengan sapu tangan dan kemudian dia jatuh pengsan . Tapi apa terjadi kepada Adel ?

" Adel ! Adel ! "

" kau ni bisinglah perempuan ! dah bangun lepas tu bising . nak je aku tutup mulut kau ! " kata adel .

" awak okay ? "

" kau tak payah nak saya awak sangat . aku memanglah okayy , sebab aku yang rancang semua ni . aku nak bunuh kau sekarang jugak . better kau risaukan diri " nurul tersentak dan menundukkan kepalanya .

Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔Where stories live. Discover now