Nurul tidur dengan begitu lena sekali mungkin akibat letih ataupun mungkin akibat effect dari ubat yang dimakan oleh nurul . nurul membukak mata perlahan - lahan dan tersembul wajah seorang lelaki yang setia menjaganya walaupun dia tidak mungkin suka akan lelaki itu , lelaki itu tetap setia menemaninya dan sanggup poteng kelas semata - mata ingin menjaganya .
"Adam , awak tak pergi kelas , ke arini awak takde kelas ?" Nurul melihat adam yang sedang ralik dengan buku - buku mungkin , buku ape . Oppsss , dairy adam !
" tak , pergilah mandi . pastu kita makan sesame " adam terus menyimpan dairy nya , adam memandang nurul dengan senyuman yang manis kerana melihat kecantikkan nurul yang neutral setelah nurul bangun dari tido bagai bidadari di syurga . kebiasaannya , perempuan bila bangun dari mimpi mesti muka serabai tapi nurul tak , manis , bibirnya tetap merah walaupun tak dicalit gincu atau sebagainya . hanya neutral tanpa make up kerana di rumah ini nurul tidak pernah dan tidak mempunyai sebarang peralatan make up kecuali bedak biasa macam bedak baby .
Dia pernah kata yang dia tak pandai nak make up sangat dan dia takpernah suka akan benda - benda macam ni .
"Auchh ! " rungut nurul sedikit akibat sakit kerana kakinya menyentuh lantai mungkin kerana nurul ingin pergi membersihkan diri dan cuba melakukan nya sendiri tanpa bantuan adam . Adam yang melihat terus mengangkat nurul ala - ala bride style untuk ke bilik air ,
Nurul hanya membenarkan perkara itu terjadi kerana dia merasakan bahawa kaki nya masih lagi sakit . setelah meletakkan nurul di bilik air , adam cuba menolong nurul .
" jangan la amik kesempatan , ni nak kene ni " marah nurul dengan nada tegas berbaur gurau . Adam tergelak dan berkata " alaa , nak mandi dengan kesayangan saya ni jugak . takkan takboleh ? " Nurul menggeleng kepala nya sambil tersenyum , adam serta merta mengalah dan keluar dari bilik mandi
" nanti dah siap mandi panggil saya , pastu kita turun makan sesame ye sayang . pastu mandi hati - hati sebab saya nak intai awak dari luar tau " adam tutup pintu dengan lembut sambil mengeyitkan mata nye ke nurul .
" jangan intai , ingat dosa tau ?"kata nurul kerana takut dengan apa diperkatakan oleh adam . " dapat dosa ? Ehh , takdelah . dapat pahala adelah . pahala banyak sangat !" Gurau adam sambil ketawa .
Selesai mandi , nurul cuba berdiri tanpa memanggil atau lebih tepat lagi meminta bantuan adam . nurul tidak mahu menyusahkan adam lagi jadi dia tetap akan berjalan walaupun kaki nya itu masih sakit . nurul berjalan perlahan - lahan , tiba dipintu niatnya ingin membuka pintu dahulu tetapi adam lebih pantas membuka pintu .
Dengan tidak sengaja nurul hilang keseimbangan dan Bukkk ! jatuh betul - betul di atas badan sasa adam dan secara tak sengaja bibir adam dan nurul bertembung masing -masing terkejut dengan apa yang terjadi . Jadi nurul mengambil tindakan pantas dengan menolak badan nya untuk jatuh di sebelah adam . Adam hanya tersenyum
YOU ARE READING
Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔
RomanceADAM seorang lelaki yang dingin,panas baran dan sosial telah berubah begini kerana dipermainkan oleh kekasihnya dahulu .Manakala,NURUL merupakan seorang kasar,baik.Mereka berdua dipaksa untuk berkahwin,pada mulanya adam memberontak untuk tidak menga...