BAB : 22

9.4K 263 5
                                    

" sayang , bangun . kita dah sampai "kejut Adam . nurul terjaga lalu terus melihat tubuhnya

' everything okay ' keluh nurul . bukan dia tengok penampilan dia but dia tengok pakaian dia , yela . mane tahu time dia tido tadi adam ambil kesempatan kan ...

"Jangan risau , saya ni bukan jenis yang suke amik sesuatu tu diam - diam . saya ni jenis amik suka bagitahu orang tu " bisik Adam ke telinga nurul .

Nurul malas nak melayan perangai Adam dan terus keluar dari kereta Dan menunggu Adam .

" kita nak buat ape buat kat sini ? " tanya nurul .

" buat anak " jawap Adam dengan selamba

" hahh ???? " tanya nurul semula sambil menayang riak muka yang terkejut .

" orang kat sini shopping lah , takkan lah buat anak " jawap Adam . " tapi malam nanti kita buat anak ye sayang " bisik adam ke telinga nurul yang terlindung dengan selendang .

Nurul yang terkejut tapi masih cuba mengawal riak mukanya , dan berkata " dahlah , jom nanti tutup pulak shopping mall ni "

" hhahhahahha . shopping mall ni tutup pukul 12 tengah malam . so , lama lagi lah " ujar Adam sambil ketawa

" cepat jelah " kata nurul sambil menarik tangan adam . Adam yang terkejut dengan perbuatan nurul hanya mendiamkan diri , tetapi dalam hati hanya Allah je tahu perasaan dia bila nurul tarik tangan dia . Adam turut memegang tangan nurul agar tidak terlepas

Tangan lembut macam baby lah , rasa taknak lepaskan . rase macam nak stay je macam ni sampai bila - bila itulah perasaan adam yang sukar digambarkan .

************************************

" awak , lama lagi ke ? " tanya nurul kepada Adam .

Mana taknya , pilih pakaian sekolah ni pun cerewet . kecian pekerja tu nurul tengok . dalam 40minit baru settle pasal pakaian . ni katanya nak beli kasut sekolah .

Walaupun , nurul taknak kasut baru sebab rasanya boleh pakai lagi kasut lama tu . tapi , Adam tetap berkeras nak beli sekurang - kurangnya sepasang kasut baru .

" kasut ni try " kata adam sambil memberikan sepasang kasut hitam kepada nurul .

" besarnya " balas nurul .

" tula , kaki kecik lagi . tak padan dengan orang kecik " ujar adam

" hmm , miss bagi size yang paling kecik " kata Adam kepada pekerja kasut itu

Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔Where stories live. Discover now