" bang ! Bang ! Bang !Bang !! " kedengaran handphone nurul berbunyi . Nurul mencapai handphone nya
" nombor tidak dikenali " ucap nurul . Nurul memikir sebentar adakah dia perlu menjawap panggilan makhluk yang tidak diketahuinya .
" hello "
" nurul ! You kene tolong I sekarang ! I cedera , tak boleh bergerak . please , ada orang datang bunuh I . tolong I nurul " kata Adel sambil menangis - nangis seperti ketakutan .
" hello ! Adel ke ? Are you okayy ?! Awak kat mane adel ? Saya datang sekarang " kata nurul dengan gelabah
" cepat ye nurul , i takuttt sangat ni . nanti I mesej you alamat " kata Adel dan terus menamatkan talian .
Nurul terus menyelongkar bag pakaian di dalam loker kecil dan dengan serta merta terus mencabut jarum ditangan nya . Bergegas nurul menukar pakaiannya .
Setelah masuk kedalam kereta , nurul mengambil handphone , kelihatan Adel telah menghantar alamat , dengan tidak membuang masa nurul menaip laju mesej ringkas kepada mama menyatakan nurul harus melakukan sesuatu .
" sini tempat dia " kata nurul sayu sambil memegang kepalanya . kelihatan darah ditangannya mengalir akibat nurul menarik jarum itu sesuke hati .
Nurul mencapai shawl yang ada dan mengikat tangannya yang luka itu dengan harapan darah itu akan berhenti mengalir . Nurul terus meluru masuk ke dalam sebuah apartment yang kelihatan usang .
*******
" Abang , apa yang kita nak buat ? Hannah tengah mengandung tu . Ya Allah " kata Datin Fatimah yang dari tadi tidak senang duduk setelah membaca mesej dari nurul .
" Abang , saya risaukan hannah . dia tak sihat lagi tu . lemah lagi badan dia " ujarnya lagi . Dato Faisal hanya mendiamkan diri dan cuba memikirkan sesuatu hal yang patut dilakukan olehnya .
Dato Faisal bangun dari tempat duduk dan meluru pergi ke suatu tempat . Tetapi dihalang oleh Datin Fatimah
" macam mane kalau kita bagitahu Adam pasal benda ni .? Adam mesti akan cari hannah kan ? " laju digeleng oleh Dato Faisal . Isterinya yang ingin membantah terus terdiam apabila mendengar kata - kata suami nya .
" kita dah janji dengan hannah kan ? awak tak baca mesej tu sampai habis ? hannah nak kita buat ape ? tunggu dia balik , dia cakap dia akan balik walau macam mana pun . Jadi tugas kita , tunggu dan doa kepada Allah . minta menantu kita dan cucu kita nanti akan selamat "
YOU ARE READING
Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔
RomanceADAM seorang lelaki yang dingin,panas baran dan sosial telah berubah begini kerana dipermainkan oleh kekasihnya dahulu .Manakala,NURUL merupakan seorang kasar,baik.Mereka berdua dipaksa untuk berkahwin,pada mulanya adam memberontak untuk tidak menga...