BAB : 40

7.2K 195 14
                                    

Keesokkan harinya , nurul bangun seperti biasa . nurul berjalan ke bilik air

" sakit , harini kene pegi class . so senyum okay Hannah " kata nurul sambil memberi semangat kepadanya . Selesai mandi dan menyediakan sarapan , nurul ingin mengejutkan adam . nurul membuka pintu bilik

" kau asal ? " kata adam kasar . nurul cuba tersenyum manis dan berkata " saya nak kejut awak , sarapan dah siap "

" aku dah lambat ni , kau nak makan pergi makan . aku nak pergi . kalau nak naik dengan aku cepat ! " tengking adam . terhinjut bahu nurul dibuatnya apabila adam menengkingnya sebegitu . nurul mengangguk dan pantas memakai tudung .

Nurul berjalan menuju kereta . kelihatan adam sudah berada didalam kereta .

" kau boleh cepat tak ! Aku dah cakap aku dah lambat ! Yang kau duk lembab sangat tu asal ! " jerit adam . nurul pantas berlari masuk ke dalam kereta sambil tangan memegang kasut .

Adam dan nurul hanya terdiam sepanjang perjalanan . Muka adam tiada satu senyuman lagi untuknya . hanya dingin . begitu juga layanan nya

" awak , semua yang awak nampak semalam cuma fitnah . saya tak ingat apa - apa . tolonglah percayakan saya " adam hanya terdiam dan matanya fokus memandu kereta .

" awak , tolonglah percayakan saya . saya merayu kat awak . saya takkan buat awak macam tu . tolonglah awak " rayu nurul . adam memberhentikan kereta di tepi jalan .

" kau ni kenapa pentingkan diri sangat hah ! Kau yang hancurkan kepercayaan aku kat kau . pastu kau nak merayu ! Kau tak pikir ke betapa hancurnya hati aku ! Kau fikir tak tu semua !!! " nurul terus menangis apabila adam mengatakan sebegitu .

" habistu ? Awak tak fikir ke semalam awak layan saya macam pelacur ? Awak pernah fikir tak ? Apa perasaan saya semalam ? " terhambur air mata nurul .

" kau keluar sekarang ! " nurul terus memandang adam

" kau tunggu apa lagi ! Aku cakap keluar ! Keluarlah ! " dengan air mata yang tersisa murul terus keluar dari kereta . adam terus meluncur laju tanpa sedikit pun rasa kasihan kepadanya .

Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔Where stories live. Discover now