Selepas hantar dan menyelesaikan masalah sekolah nurul . Adam terus bergegas ke kelasnya , walaupun tidak lah terlalu jauh dari sekolah nurul . Takut - takut jalan jem , susah kalau lambat ni .
Tepat jam 8pagi , Adam sampai di Universiti nya .
" awal aku datang harini , huh . lepak kafe lah " monolog Adam sendirian setelah memarking keretanya di kawasan universiti itu .Adam berjalan menuju ke destinasinya iaitu kafe
Adam memberhentikan langkahnya setelah melihat susuk tubuh yang dia amat kenali , yang dulu nya dia begitu sayang tetapi kini penuh dengan perasaan benci , Adel . rasa benci ingin menyebut nama perempuan murahan itu . benci ,
Setelah melihat adel disitu , niat adam terbatal untuk ke kafe . bukan kerana apa , tetapi hanya benci menyelubungi hati nya . meluat ingin melihatnya . Adel yang perasan akan kehadiran adam , tersenyum dengan penuh makna .
' makin handsome kau sekarang'bisik Adel dalam hatinya .
************************************
Setelah nurul mendengar apa yang diperkatakan oleh hanis , terasa sakit di dadanya . Apa yang dirasanya sekarang
'apa jenis kawan aku ni ? Biarkan kawan aku dipukul sampai macam tu . aku memang kawan yang tak berguna . tak berguna langsung !'jerit nurul dalam hatinya . semahu - mahu nya , hendak sahaja dia menjerit disini sekuat hati . cuma nurul ni pun baik jugak lah , taknak mengganggu PDP yang sedang dijalankan .
Nurul berjalan menuju ke kelas , nurul menuju ke maria yang bersama dengan kawan - kawannya yang berada di tepi tingkap dengan acah - acah gedik dia tu . ya , nurul dan maria begitu juga dengan hanis berada di kelas yang sama iaitu 5Sains .
Banggg !
Tumbuk nurul di atas meja , membuatkan maria dan kawan - kawannya terkejut .
" kau dah kenapa ? Nak tunjuk kuat?"marah maria
" sape yang pukul kawan aku sampai luka - luka sampai macam tu ?!"balas nurul dengan tegas . nurul tidak kisah dengan pandangan sekelilingnya . yang hanya nurul kisah sekarang ialah beberapa malaun depan dia ni .
" ohh , so sekarang kau nak tunjuk hero lah ni ? Pendek!" Kata maria .nurul hanya memandang maria dengan tersenyum sinis
Pukk ! Pukk !
Bunyi tepukan nurul , nurul hanya berjalan menuju ke arah maria . dan
Bukk!
Tolak nurul dengan kuat , kini maria tersandang di dinding . kawan - kawan maria yang lain , yang ingin memasuk campur urusan ni . telah terbatal niatnya setelah nurul memberi isyarat maut .
" aku tak sakitkan kau , sebab ni sekolah . kau jumpa aku dekat tempat latihan silat , harini . lepas habis kelas . bawak semua geng - geng kau . kita selesai ni kat sana . depan semua , depan cikgu , depan pengetua . kalau kau tak datang means kau SEORANG YANG PENGECUT DAN HANYA BERCAKAP BESAR " bisik nurul kepada maria , namun jelas didengari oleh kawan - kawan nya .
YOU ARE READING
Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔
RomanceADAM seorang lelaki yang dingin,panas baran dan sosial telah berubah begini kerana dipermainkan oleh kekasihnya dahulu .Manakala,NURUL merupakan seorang kasar,baik.Mereka berdua dipaksa untuk berkahwin,pada mulanya adam memberontak untuk tidak menga...