BAB : 25

8.8K 242 7
                                    

Tukk .. Tukk ... Tukk

Adam dan nurul pun masuk ke dalam bilik pengetua untuk menyelesaikan masalah mereka .

" assalamualaikum , cikgu ! " sapa nurul dengan slumber dan terus duduk di kerusi yang telah disediakan

" wahhh , makin gemuk betul cikgu ni lepas cuti sekolah kan ? Mesti isteri cikgu masak sedap sangat " ujar nurul . adam yang berada disebelah nurul terkejut dengan tindakan nurul itu . yela , takut pengetua tersinggung abis kang . adam dengan segera menerkup mulut nurul dari bercakap lagi .

'Jaga adab awak tu siket ' bisik adam kepada nurul . pengetua tersebut hanya ketawa melihat telatah dia pasangan muda dihadapan nya ini .

" ehh , korang ni dah duduk diam- diam . adam , it's okay . hannah memang macam tu . dia ni sekarang memainkan peranan penting . Dan dia juga merupakan anak murid kesayangan saya dan saya pun dah anggap dia macam anak saya sendiri" kata pengetua itu yang bernama Encik Harraz . Encik Harraz hanya mempunyai seorang anak lelaki iaitu Muhammad Harris Iqbal , tapi dia juga teringin mempunyai anak perempuan yang lincah seperti jadi Encik Harraz sudah menganggap Nurul Hannah sebagai anaknya sendiri .

" Hannah , kamu jangan rosakkan sekolah pulak tahun ni . cikgu harapkan kamu untuk tahun ni " kata Encik Harraz kepada nurul . namun , nurul hanya membuat muka walaupun hakikatnya dia terpaksa menerimanya dengan hati yang terbula

Adam yang melihat nurul seperti itu , dengan cepat menyiku nurul agar memberi sedikit response . namun , nurul hanya membuat taktahu dengan tindakan adam . " cikgu , saya harap cikgu dapat sembunyikan status hannah di sekolah Dan menjaga dia disekolah " kata adam dengan harapan yang tinggi .

" baiklah . saya berjanji saya akan sembunyikan benda ni dari semua cikgu " balas Encik Harraz dengan tersenyum manis .

" terima kasih banyak - banyak cikgu " balas adam dengan ucapan syukur . nurul hanya mampu melihat tanpa berbicara apa - apa . namun , nurul mengambil tindakan untuk bersuara " saya nak pergi dulu , kalau dah takde pape " kata nurul sambil berlalu untuk pergi .

"terima kasih sekali lagi cikgu , kami pergi dulu" kata adam dengan penuh sopan . Adam mengekori nurul dari belakang dan menarik tangan nurul . " awak lupa sesuatu iaitu kewajiban awak sebagai seorang isteri "kata adam dengan memandang tepat pada anak mata nurul .

Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔Where stories live. Discover now