BAB : 49

7.5K 200 19
                                    

dan nurul terus terlelap didalam pangkuan adam . Adam menatap lama wajah nurul dengan matanya sembab dengan hidungnya merah kerana terlalu banyak menangis .

" Adam , sini sekejap . papa dengan mama nak cakap sesuatu " panggil Dato Faisal . Adam mengucup lembut dahi nurul , sebelum pegi ke luar .

" sini duduk "

Adam hanya akur dan duduk bersebelahan dengan papa nya . tak sanggup memandang kedua ibu bapa nya , kerana dia tahu dia telah memungkiri janjinya pada kedua orang tua nya yang dia akan menjaga nurul sebaik mungkin .

" macam mana boleh jadi macam ni?" Tanya papa adam .

" adam mintak maaf pa, semua ni berlaku sebab adam. Sebab adam punye ego, semua salah adam. Tapi Hannah pulak yang kene tanggung . adam mintak maaf mama , papa. " terus melutut adam dihadapan kedua orang tua nya .

" ini bukan salah kau nak, ini semua takdir dan sekarang kamu perlu mengambil pengajaran atas apa yang terjadi, amik peluang kedua ni untuk jaga Hannah sebaik mungkin. Tebus semua kesilapan yang kamu dah buat dekat dia " nasihat Datin Fatimah kepada anaknya, adam.

" tapi ma, Hannah taknak bagi peluang kedua dekat adam. dia kata dia akan pergi ke Jordan selepas hari persandingan kami. Dia perlukan masa untuk terima adam balik, dia nak pergi jauh dari adam ma" kata Adam dengan sayu .
Datin Fatimah memeluk anaknya, untuk menenangkan anaknya itu.

" kalau adam nak putus asa sekarang, mungkin Adam akan menyesal selama - lamanya. Jadi, adam kene fikirkan sendiri bagaimana adam ingin menyelesaikan masalah ini. Adam sebagai ketua keluarga, adam kene fikirkan nya sebaik mungkin. Kalau adam sayangkan Hannah dan anak Adam, adam kene cuba sedaya upaya untuk pikat hati Hannah balik" nasihat Dato Faisal kepada adam.

Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔Where stories live. Discover now