Kelihatan semua sedang bersiap sedia , untuk majlis pada hari esok iaitu hari pernikahan nurul ...
" hah , meh sini hannah .. Pakai benda ni " ajak Puan Hanani sambil menunjukkan sesuatu yang telah berada di bekas . ianya kelihatan seperti daun yang ditumbuk dan diletakkan sedikit nasi .
Nurul dan Danish bergerak bersama , dan duduk . " ape tu nenek ? Boleh tak danish nak jugak ?" Kata danish . " boleh sayang .. Meh sini tangan danish " balas Puan hanani sambil mengambil daun tersebut dan diletaknya ke 3 jari danish .
' aipp . ni bukan inai ke ?!! Aduhhhh , buruknye ' bisik nurul . setelah siap memakai inai pada danish , Puan Hanani memegang tangan nurul untuk memakai inai yang berwarna merah itu .
" makk !!! Hannah taknak pakai !! Taknak pakai !! Please mak !! " teriak nurul seperti keanak - anakan . " Aipp , hannah . Hannah kene lah pakai . nanti barulah cantik anah dara mak nii " pujuk Puan Hanani . " taknak mak !! Buruk macam perempuan .... Pastu ... Pastu ... Nampak macam eeeeeeeeeee . hannah taknak pakai mak !!! " jerit nurul lagi
Danish hanya tergelak melihat gelagat acu nya itu .. " eeeee , Danish tahu Acu takut nak pakai inai ehh . hahahhahahahaha . eeeee .. Acu penakut .. Penakut .. Muahahahah "kata danish sambil mengejek Acu kesayangan nya itu .. Nurul hanya memandang danish dengan perasaan geram .
" ya Allah , ape ni mak bising-bising . taksenang abang nk tengok TV ni "sampuk abangnya husni yang sejak dari tadi melayan cite ' Dracula 3D' .. " bisinglah kau gemok , mak nak pakaikan aku inai .. Eee , dahlah buruk .. " kata nurul . Husni tersenyum sinis selepas mendengar ape yang diperkatakan oleh Nurul sebentar tadi .
Lalu , husni pun pergi sedang membaca surat khabar itu . Dan berbisik sesuatu .. Semasa nurul agak berasa sedikit lega , ada tangan yang memegang nurul .
" Abah !!! Abang !! Alaaaaa , ape ni ? Kenapa pegang hannah ni ?! " jerit hannah sambil bertungkus lumus untuk melepaskan dirinya itu sesambil itu Puan Hanani terus memakaikan inai tersebut dijari nurul .
"Ya Allah . kuatnya lah budak ni " desis husni .
*****************
"Danish esok kau dah nak kahwin kan ? " kata khairil . " yela , kau tak nampak ke inai ni ? " balas Adam dengan tenang .
"Macam tak percaya je , playboy terbesar macam kau dah nak kahwin , dahlah kene kahwin paksa lak tu . cia cia cia cia cia "perli khairil kepada Adam . "macam mane dengan awek - awek kau tu ? Lily ? Qaseh ? Aini ? Pastu sape eh ? " sambung khairil lagi . " perghhh. Bukan main lagi kau an ? Perli aku sampai macam ni , hhhaha . biarlah awek sekeliling , Yang penting isteri biarlah seorang . kahkahkah " balas Adam dengan usul sokongan nya itu .
" hahahahhaa , perghh ayat kau .. Btw , macam mane dengan topeng tu ? " tanya khairil . " adelah nanti " .
" okay , pape aku doakan kebahagian kau . And .... Good luck for first night .. Hahhahah " gurau khairil . " oiii ! Ade pulak pikir sampai macam tu . tak patut betullah .. " . " malam ni kau tido umaa aku jelah . " ajak Adam . " emmm . untuk kau semua boleh " jawap khairil sambil tergelak besar ..
*******************
" aishh , rase buruk je tangan ni " kata nurul sambil berbaring di atas katil nya .
"Ya Allah , betul ke keputusan aku ? Tapi aku rase tak sedap hati pasal perkahwinan ni .. Hmm . " pikir nurul sendirian .
Lama kelamaan , nurul pun ketiduran .. Sambil bibir nya mengucap sesuatu ..
Bersambung.....
Hai guys ! Camne okay ? Comment lah siket ! Hhehe !
Maaf sebab update lambat . bukan ape , tapi busy sangat ngan study . harap maklum lah , masa seorang pelajar lagi . yang kenali sebagai ' kanak - kanak '
Semoga terhibur !!! Teruskan membaca cite sis okayy ..
YOU ARE READING
Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔
RomanceADAM seorang lelaki yang dingin,panas baran dan sosial telah berubah begini kerana dipermainkan oleh kekasihnya dahulu .Manakala,NURUL merupakan seorang kasar,baik.Mereka berdua dipaksa untuk berkahwin,pada mulanya adam memberontak untuk tidak menga...