BAB : 21

9.5K 279 4
                                    

Selepas mama dan yang lain pulang ke rumah mereka .

" sayang , pergi bersiap kita nak keluar ni " kata adam . nurul hanya mengangguk dan berlalu untuk naik ke bilik nya .

Pintu dikunci agar tiada siapa dapat menceroboh masuk ke bilik nurul . Lalu nurul duduk di atas katil miliknya itu . nurul secara tiba - tiba teringat akan perkara yang mama cakap semasa mereka di dapur .

Flashback

Selesai sarapan pagi , papa dan yang lain naik ke atas untuk bersiap . hanya tinggal nurul dan Datin Fatimah sahaja yang masih mengemas meja makan .

" ehh , mama takpelah . biar Hannah yang buat keje ni . mama pergilah naik " kata nurul . Datin Fatimah hanya mengangguk dan duduk lalu berkata " nanti kalau Hannah dah selesai . Hannah duduk sini kejap ye ? Mama ade sesuatu nak cakap "

Nurul hanya mengangguk sambil tersenyum . namun fikirannya sedang terfikir sesuatu ' takkan lah , mama nak cakap pasal cucu kot . kalau dia cakap lagi mati lah aku nak jawap ape ' bisik hati nurul

Setelah selesai membuat kerjanya , nurul mengelap tangan yang basah dan duduk di meja berhadapan dengan datin fatimah .

" mama nak cakap ape ? " tanya nurul dengan tersenyum manis . secara tiba - tiba , air mata milik datin fatimah mengalir .

' aku ade cakap salah ke ? Ke aku ade buat salah ' bisik hati nurul . nurul bingkas bangun dan duduk di sebelah datin fatimah sambil cuba untuk menenangkan datin fatimah .

" mama , hannah ade buat salah ke ? atau buat mama sakit hati ? Kalau ade bagilah tahu mama , kalau mama nak marah pun , takpe yang penting mama jangan lah nangis macam ni . nanti hilang cantik mama ni " pujuk nurul .

Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔Where stories live. Discover now