BAB : 38

6.9K 192 8
                                    

Telefon nurul bergetar menandakan ada mesej yang masuk . nurul membuka ternyata ianya adalah group untuk batch 99' di sekolah sains . Nurul menilik dan membaca dengan teliti apa yang penting dalam group tu , sampai bising - bising tak henti - henti .

Adam pula baru keluar dari bilik air dengan hanya memakai seluar pendek . Fuhh , nampak six pack tu . kononnya sado lah tu . Nurul hanya meneliti telefon miliknya

" duk tengok handphone je dari tadi . ade lagi penting ke dari tengok abang yang handsome dan hot ni " nurul hanya mengendahkan adam . adam terasa geram dengan nurul yang sengaja buat tidak dengar itu

" zafril mesej ke ? Sampai tak layan abang ni " ujar adam lagi . kini adam sudah membaringkan dirinya disebelah nurul . nurul memandang adam dengan riak tidak puas hati

" asyik - asyik zafril . dia takde salah pun nak cakap macam tu . pelik betulla awak ni " adam hanya membuat muka seperti tiada perasaan

" awak , saya nak bagitahu ni . yang esok sekolah sains ade buat majlis reunion . boleh saya pergi kan ? " adam memandang nurul dan mendiamkan dirinya .

Setelah itu , handphone milik adam turut berbunyi . Adam tersenyum riang setelah membuka mesej yang diterima . Entah apa yang bahagia sangat pun taktahu .

" bagi abang tengok betul ke tak ? " kata adam sambil menghulurkan tangannya . nurul memberikan handphone kepada adam

" pada hari sabtu iaitu esok . Sekolah Menengah Sains akan mengadakan majlis reunion untuk batch 99' hingga batch 97' . kesemua diminta hadir pada pukul 8 malam . Tema nya adalah Arabic . Boleh membawa pasangan masing - masing . Jumps esok guys ! " mesej di whatsapp yang dihantar oleh Harris . jadi tidak hairan lah jika Harris mengetahui tentang majlis ini dahulu berbanding dengan orang lain . Iyalah , Harris merupakan anak pengetua kepada sekolah tersebut . jadi sudah tentu Harris akan mengetahuinya .

" so , awak nak ikut tak ? Awak boleh jadi pasangan saya " ajak nurul .

" awak nak pergi , pergilah . saya tak boleh ikut sebab ada hal esok . nanti awak bawaklah kereta sendiri " nurul mengeluh berat . Bukan apa nurul nak juga ada adam disampingnya ketika itu . Walaupun semua orang tidak mengetahui identiti adam .

Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔Where stories live. Discover now