Tepat kul 2 Adam telah berada di cafe seperti yang diberitahu kepada Puan Hanani .
"Lambatnye lahai perempuan ni , aishh " bisik hati Adam sambil membelek jam nya itu ..
******
" aduhh , mane pulak cafe ni .. tula berlagak lagi macam tahu sangat cafe tu kat mane. Padan muka kau Hannah . " monolog Nurul seorang diri .
' tanye hantu cantik tu jelah . manelah tahu , dia tahu kan 'bisik Nurul " assalamualaikum .." Belum sempat Nurul menghabis bicaranya hantu tersebut terus menjerit " ahhhhhh !! " jerit perempuan itu . ' alamak lupe pulak yang dia ni hantu ' bisik nurul "sorry tau wahai si hantu cantik .. Nak tanye tahu tak kat mane cafe yang ad kat kawasan ni ? " tanye Nurul sambil tidak menghiraukan mata yang memandang Nurul yang sedang bercakap seorang diri a.k.a hantu .
Hantu cantik itu pun menunjuk kearah kiri , aku hanya mengikut Dan mengucapkan " terima kasih " .
Beberapa minit kemudian ,
" aishh . mane lah cafe ni , hantu - hantu menipu betul ! Aku tumbuk jugak hantu , aishh " bisik Nurul sambil mengurut dadanya agar dia bersabar ."hai , assalamualaikum , awak sesat ke ? "Tanye seorang lelaki yang janggut seperti hantu , " hai , waallaikumussalam , ye saya sesat kot .. Sebab orang datang nak jumpa saya , cakap jumpa kat cafe yang dekat KL ni " jawap Nurul .
' uishh , seramnye macam perogol bersiri pulak aku tengok ' bisik Nurul .
"awak ni Nurul Hannah Binti Husaini ke ? " tanye lelaki itu . "ye saya , macam mane awak boleh tahu nama saya ? " tanye Nurul . " jumlah , duduk dulu " kata lelaki itu
******
Keadaaan menjadi sunyi , hanya riuh pelanggan yang sahaja kedengaran . 'ya Allah , cantiknye lah kau Nurul Hannah ' bisik hati Adam " macam mane awak boleh sesat ? Takkan lah taktahu yang cafe ni hanya satu je kat KL ? " tanya Adam memecah kesunyian diantara mereka . " sebenarnya , macam saya ni bukannye duduk sini pun , pastu mintak lah tolong hantu - hantu kat sini .. Pastu , dorang tipu saya ?!!!! Geram rasenya " terang Nurul dengan panjang lebar .. " btw , ape nama awak eh ? " tanya Nurul kepada Adam .
' takkan dia taktahu nama aku kot ? ' desis hanti Adam . "nama saya Muhammad Adam " balas Adam sambil tersenyum manis . "jumlah , pegi beli cincin perkahwinan kita " ajak Adam , " jum " jawap Nurul tersenyum ria " awk tak malu keluar dengan saya ? " tanya Adam . "tak , siket pun tak " jawap Nurul dengan selamba
'Saya harap awak adalah yang terbaik untuk saya 'bisik Nurul
Bersambung......
#hai, selamat membaca . Vote dan Comment anda amat dialu - alukan .
YOU ARE READING
Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔
RomanceADAM seorang lelaki yang dingin,panas baran dan sosial telah berubah begini kerana dipermainkan oleh kekasihnya dahulu .Manakala,NURUL merupakan seorang kasar,baik.Mereka berdua dipaksa untuk berkahwin,pada mulanya adam memberontak untuk tidak menga...