" ding . ding . dingggg.... " bunyi alarm fone berbunyi . jam menunjukkan pukul 5.30 . Nurul bingkas bangun dari tempat tidur nya .
" eh ? Asal aku ade atas katil ni ? Bukan semalam aku atas sofa " soal nurul kepada dirinya . 'mane Adam ? ' bisik hati nurul .
Nurul menoleh kekiri dan kekanan . sampai di sofa mata nurul terhenti , ' dia tido atas sofa , degil betul dia ' desis nurul . nurul berlalu pergi ke bilik air untuk mandi .
************************************
" Adam , bangun ... Bangun mandi pastu kita solat berjemaah " kejut nurul . ' ish , tido mati pulak mamat ni ' bisik nurul
Dengan penuh berani , nurul menarik telinga adam , " Ahhhhhhh ! Sayang sakit sayang . " jerit adam yang kesakitan akibat telinga nya ditarik . " bangun , mandi lepastu solat " kata nurul sambil tangan nya masih berada di telinga Adam .
" lain kali awak ciumlah saya ke ? Peluk ke ? Jangan tarik telinga saya , sakit tahu tak ? " kata adam
" okay , sayang dah mandi ? Kalau belum .............. Jum mandi dengan Abang ? " ujar Adam sambil menjongketkan kening kiri nya itu .
" saya dah mandi , awak jangan nak mengada - ngada "balas nurul lalu keluar dari bilik mereka untuk ke tingkat bawah untuk mengambil wudhuk .
" sayang ,, eh dia ni dah pegi ? Kata nak solat berjemaah " bisik adam . " hahhh , aku tahu mesti dia malu sebab aku ajak dia mandi same dengan aku . hahah . bijaklah kau adam . " monolog Adam sendirian didalam bilik mandi
************************************
Setelah selesai menunaikan kewajiban sebagai seorang hamba Allah . nurul melipat telekung dan sejadah , dan meletakkan nya ke dalam almari yang berhampiran . Adam hanya melihat isteri nya itu .
" awak nak ke mana ? " tanya adam setelah melihat nurul memakai selendang .
" tak pegi manelah , nak turun masak untuk sarapan pagi . kenapa awak nak tolong ke ? " tanya nurul .
" jum " ajak adam lalu terus mendukung nurul yang kecil itu . nurul yang terkejut dan terus memukul - mukul dada sasa Adam itu .
YOU ARE READING
Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔
RomanceADAM seorang lelaki yang dingin,panas baran dan sosial telah berubah begini kerana dipermainkan oleh kekasihnya dahulu .Manakala,NURUL merupakan seorang kasar,baik.Mereka berdua dipaksa untuk berkahwin,pada mulanya adam memberontak untuk tidak menga...