BAB : 39

6.7K 196 8
                                    

" Hanis , aku mintak maaf sebab tak bagitahu pasal benda ni . aku mintak maaf sangat " kata nurul kepada Hanis.

" nurul , kau nak tahu tak ? Sebenarnya aku dah lama tahu yang kau mesti ada hubungan dengan adam  . hubungan lebih kepada seseorang yang istimewa . bukan sebagai seorang sepupu  "

" tapi macam mane kau tahu benda  ? " pelik nurul apabila hanis memberitahunya bahwa dia telah mengetahui hal sebenar .

" masa kau cakap yang adam ni sepupu kau dan aku pernah terperasan yang kau akan salam dia pastu dia cium dahi kau like suami isteri . Dari situ aku siasat dan rupa - rupanya adam tu ex senior kita . lelaki yang paling kau benci " terang Hanis . nurul mengangguk tanda memahami . tak sangka si Hanis boleh jadi Sherlock Holmes .

" aku tahu kau sayangkan adam so kau jagalah dia elok - elok "

" apa maksud kau ? Yang aku sayangkan adam . kau tahukan yang aku tak pernah sayangkan mana - mana lelaki ." Hanis mengeluh berat apabila nurul mengatakan itu

" buanglah ego kau tu jauh - jauh . aku boleh nampak yang kau sayangkan dia " nurul terdiam seribu bahasa . taktahu lah ada benar yang hanis katakan mungkin ego nurul terlalu tinggi sampai menidakkan perasaannya sendiri .

" nanti aku akan datang persandingan kau . apa - apa bagitahu aku" nurul mengangguk sambil tersenyum manis

" korang ni air untuk korang dari tadi aku tengok korang asyik bercakap je . mesti haus kan " harris datang sambil menghulurkan air kepada hanis dan nurul . nurul dan hanis mengambil tanpa teragak - agak .

Kelihatan adam , khairil serta rayyan sedang rancak berborak , ntah apa yang diceritakan tak tahu . yang pasti dari tadi tergelak - gelak tak henti - henti .

" nurul , aku nak cakap dengan kau . kita berdua je . jom " kata Harris . nurul mengangguk lantas meminum air jus itu sehingga setengah .

Benci , Suka , Sayang Kau !! ✔Where stories live. Discover now