40.

311 16 0
                                    

Za pár minut se všichni sejdeme u dveří. Beru si sebou mimo jiné i šperkovnici a dopis. Bojím se, že už se nevrátím. Lukáš se s námi přijde ještě rozloučit. Obejme mě, ale nic už mi neřekne.
"Postarej se o holky," řeknu já. Lukáš jen přikývne.

"Kam půjdeme?", zeptám se, když vyjdeme ze dveří.
"Je lepší se schovávat a doufat, že nás nenajdou, nebo se jim ztratit v davu?", odpoví otázkou Alan.
"Já jsem pro dav," řekne Tadeáš.
"No jasně, pojďme nepřátelům naproti," odporuji já.
"Hele, ve městě bude větší šance najít si nějaký jídlo a tak."
"Stejně si nemyslím, že je to dobrý nápad."
"Já souhlasím s Tadeášem," řekne Alan. Vyčítavě se na oba podívám.
"Fajn, tak jo, spikněte se proti mně. Jste teď nejlepší kámoši nebo co?"
Tadeáš se ke mně otočí: "Hele, když nás tam najdou, nebudu se zlobit, když mě tam prostě necháte."
"To bych nikdy neudělala," řeknu jen a rozejdu se směrem k Centru.

Okolo poledne se rozhodneme, že se zkusíme dostat do některého z opuštěných bytů. Máme štěstí a asi třetí, který zkoušíme, je otevřený. Uvnitř to nevypadá zrovna vábně, ale my toho zas tak moc nepotřebujeme.
Prázdným prostorem dojdu k oknu. Je tu výhled na tříproudou silnici, která nyní ale zeje prázdnotou.
"Tohle by šlo," řeknu spíše pro sebe.
"Co teď?", zeptá se Tadeáš.
"Teď asi budeme čekat," odpoví Alan a vejde do bytu.

NezničitelnáKde žijí příběhy. Začni objevovat