bab 1

516 12 0
                                    

Mimpi ***

"semua yang berlaku ni . Salah kau . Kalau la kau tak buat camtu tadi . Semua ni takkn terjadi . Kau pembunuh ! Pembunuh ! "
Aku trsedar dari mimpi yang aku alami . Aku meraup wajah ku brkali2 . Apakah semua ni ? Apa salah aku ? Apa yang aku telah lakukan ? Aku bukan pembunuh ! Aku . . Aku . . Sedang aku melayan bisikan kecil hatiku . Aku kembali terlelap .

Jam 8.15 minit pagi .

Aku tersedar . " alamak ! Aku da lewat ! Matilah aku ! " smbil mencapai tuala menuju ke bilik air .

Setelah selesai memakai seragam sekolah baru . Skirt berwarna marron paras peha , baju kemeja putih bersama blazer yang juga berwarna maroon dan tali leher . Aku mencapai kunci kereta Mitsubishi lenses berwarna merah dan dipandu selaju mungkin .

Tiba sahaja di pintu hadapan sekolah tertera nama 'EMERALD HIGH INT 'fulamak ! Besar gile . Sekolah ke hotel ni ? Siap ada orang yang letakkan kereta lagi ' bebel hati ku sambil memandang lelaki yang berusia dalam 30- an itu . Dia tersenyum dan menghulurkan kembali kunci kereta kepada aku . Aku hanya mengangguk . Namaku Eve . Benar . Aku baru berumur 17 tahun . Berasal dari French . Atas urusan tertentu , aku terpaksa berpindah ke Australia . Hanya aku sahaja yang berpindah . Tiada adik beradik . Ibu bapa ku juga tiada .

Langkah ku laju menuju ke pejabat yang terletak di aras 3 bangunan tu . Tanpa aku sedari aku telah melanggar seseorang yang berjalan dari arah bertentangan sehingga buku yang dibawanya berterabur . Dia berdegus tanda marah . Aku serba salah .

"saya minta maaf . Saya tak sengaja . " kata ku sambil mengutip buku-buku yang berterabur di atas lantai . Aku hulurkan kepada pemuda itu . ' hensemnya . Mata yang cantik ' kata hati ku . Pemuda itu hanya memandang ku dengan pandangan tajam dan berlalu pergi tanpa sepatah kata . Aku terdiam . Sombongnya !

Setelah melapor diri sebagai pelajar pertukaran . Lady Elyna seorang wanita dlm lingkungan 40-an merangkap kepada pengetua sekolah itu telah mengiringi aku menuju ke kelas yang terletak di blok D . Agak jauh tapi aku tidak kesah malah excited nak ke kelas . Nak jumpa kawan baru . Pengalaman baru .

Tiba di sebuah kelas yang tertera tulisan berwarna emas ' silver knight ' aku tersenyum . Tidak tahu apa yang lucu .
" nama saya Eve Luspyna . Saya pelajar pertukaran dari French . Nice to meet you " Kata ku sambil tersenyum .
"cantik nama cam orang nya juga . Nama singkatan ? Mata awak cantik la" kata seorng pelajar lelaki .
" panggil je Eve " balas ku .

Guru kelas ku . Mrs. Anne menyuruh aku duduk di barisan belakang kanan bersebelahan tingkap tanpa koridor . Aku menurut duduk di sebelah lelaki yang bersuara tadi .

" hai . Nama saya . Jake Nickelback " kata pelajar itu dengan bangga . Aku menjawab acuh tak acuh saja . Aku mengeluarkan telefon berjenama iphone dan headphone lalu memainkan lagu kesukaan ku bertajuk 'maps by maroon 5 '. Aku lihat 90% pelajar di sekolah ini datang dari keluarga yang kaya-raya serta dihormati ramai kerana banyak menyumbang kepada sekolah ini terutama pemuda disebelahku ini . Aku memandang kearah Jake yang leka main game dalam smartphone nya . Jake Nickelback , seorang yang periang , mudah tersenyum , suka mengusik dan mudah untuk dibuat kawan . Dia juga digilai ramai kerana senyumannya yang lengkap bersama lesung pipit di kiri dan kanan . Siapa yang melihat pasti akan tergoda . Kelas berlangsung begitu pantas . Masa lunch pun tiba .

Loceng menandakan waktu rehat tengahari . Perut ku berbunyi minta diisi maklum lah tidak makan dari semalam . Aku segera ke cafeteria membeli air dan makanan ringan . 10 mnit kemudian aku menuju ke kelas sambil menaip sesuatu di telefon . Tanpaku sedar aku telah melanggar seseorang sehingga menyebabkan airnya tumpah . Aku terkedu . ' alamak . Langgar orang lagi . Asal aku ni '

Sweet RevengeWhere stories live. Discover now