Sayfa 11

19K 690 4
                                    


Okumuş oğullarına neden çeyizi çok olan körpe bir kız çocuğunu değil de beni eş olarak düşünmüşlerdi?

Zehra bu şaşkın halime anlam verememiş gibi dudak bükerek;

" Neden bu kadar şaşırdın ki. Ne yani benim güzel arkadaşımı bir öğretmen isteyemez mi?" dedi.

Bu soru beni gülümsetti. "İsteyen öğretmen değil annesi!" dedim.

Bu cevabıma Zehra da gülümsedi ve "Merak etme görünce o da beğenecek" dedi.

Bense bu cevabın karşısında sadece nezaketen gülümsemeyi tercih ettim.

Kahveleri pişirip içeri geçtik. Herkese kahvesini verip kanepenin ucuna iliştim ve tepsiyi dizlerimin üzerine indirdim.

Saadet hanım sürekli beni süzmeye devam ediyordu. Kahveler içilince fincanları alıp mutfağa bırakıp geri oturdum.

Saadet hanım "Eline sağlık kızım kahven güzel olmuş" deyince "afiyet olsun efendim" diye cevap verdim.

Hemen arkasına Saadet Hanım, cemile anama dönüp "Eğer müsaade ediyorsanız akşam oğlumla birlikte gelmek istiyorum efendim. Ben beğendim, bu gençler de birbirilerini beğenirlerse olur inşallah" dedi.

Cemile anam dünden razı bir tavırla "Ne demek efendim her zaman bekleriz" diye cevap verdi. Sözü alan saadet hanımın yüzü gülmüştü. "O halde artık kalkalım. Akşam görüşürüz" deyip oturduğu yerden doğruldu. 

Görücü Usulü AşkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin