Part 15

6.9K 277 11
                                    

Siapa tu? Itu Ammar. Hehehe.

Kalau ikutkan, hari ni aku akan keluar dengan Ammar. Tapi aku call Ammar dari tadi tak dapat. So, keseoranganlah aku dekat tengah-tengah bandar raya Kuala Lumpur ni. Tak tahu nak buat apa. Kalau balik confirm kena soal macam-macam. Dengan wajah sembap aku ni. Yala baru lepas nangis. Bodoh kau Lisa! Nangis je.

Akhirnya, aku duduk je depan menara KLCC ni keseorangan. Tanpa teman. Tanpa tujuan. Hanya duduk dan tengok sekeliling. Memang langsung tak ada kerja kan? Haha. Masuk kerja nak? Hari ni hari Ahad Lisa! Aduh!

" Awak buat apa dekat sini?"

Tersentak aku dengan suara tu. Terus aku toleh ke belakang. Nah! Ammar sedang berdiri belakang aku dengan kerutan sekarang ni.

" Awak pula buat apa dekat sini?"

Elok sangat la tu. Dia tanya aku. Aku tanya dia balik. Dah lah tak jawab soalan dia.

" Jumpa kawan. Awak?"

" Saja ambil angin. Kenapa tak jawab call saya?"

Dia terdiam. Sampai mengelak daripada merenung aku. Kenapa dengan dia?

" Tak perasan. Sorry."

" Hari ni saya keluar dengan awak Ammar. Ke awak memang tak sudi keluar dengan saya dah? Kalau ya cakap. Tak payahlah saya tunggu lama semata-mata untuk dapatkan jawapan." Aku dah berang. Aku benci orang macam ni. Huh!

" Maaf. Saya busy."

Dinginnya. Kenapa dengan dia ni?

" Ini ke cara lelaki layan orang yang dia sayang?" Sindirku bersama senyuman sinis.

Saat aku tengok wajah dia. Riak muka dia terus berubah. Nampak sentap. Bagus.

" Tak sangka. Kalau ini gayanya, baik tak payah mengaku jatuh hati la apa la." Sambung aku lagi dengan hati yang geram.

" Lisa."

" Kenapa dengan awak ni Ammar? Apa masalah awak sebenarnya? Kalau ada problem just cakap dekat saya. Tak payah nak simpan. Awak tahu tak yang awak buatkan saya ni macam tunggul. Saya rasa macam bodoh sebab teruskan rancangan ni."

Dia kelihatan terkedu. Dah hilang kata-kata ke nak balas? Huh!

" Sekali lagi saya tanya awak Ammar. Awak nak atau tidak teruskan? Kalau tak nak saya go on dengan Faiz pula. Sebab Wan dah tarik diri."

Serius aku tatap wajahnya. Dia masih lagi terdiam. Tapi dahinya berkerut. Maybe tak tahu nak jawab apa. Sesaat kemudian dia menghamburkan nafas pendek. Senyuman hambar diukir buatku.

" Saya takkan benarkan dia dapat awak dengan senang."

Aku tersenyum sinis.

" Baguslah. Kalau betul sayang jangan give up. Baru sikit dah mengalah. Apa ni bro?"

" Awak tak faham Lisa."

" Apa yang saya tak faham? Cuba jelaskan. Biar terang sikit."

Diam. Nampak sangat dia tak nak cakap. Fine.

" So sekarang nak keluar berdua ke tak nak? Kalau tak nak saya nak balik."

Aku pantas bangun berdiri. Dia kelihatan serba salah nak jawab soalan aku. Last-last aku juga yang mengeluh tengok dia.

" Saya balik dulu lah. Bye."

Baru saja aku nak melangkah, lengan aku ditariknya perlahan. Aku terus tengok dia dengan jelingan tak puas hati. Bila dia sedar jelingan aku, cepat-cepat dia lepaskan pegangannya. Ingat sesenang tu kau nak pegang tangan orang? Huh! Nasib baik berlapik.

Kau Lelaki ItuWhere stories live. Discover now