Part 19

5.8K 197 3
                                    

Hai guys! Rindu dengan Lisa tak? Rindu Lisa dengan siapa? Haha. Sorry tak update semalam. Busy sikit dan tak ada idea. Kahkah.

Aku mengandungkan anak dia!

Aku mengetap bibir. Ayat itu tak habis-habis menguasai fikiran aku semenjak tadi lagi. Entah siapa tiba-tiba cakap macam tu. Libatkan Faiz pula tu. Ya Allah. Patut ke aku percaya? Atau perlu aku dengar penjelasan Faiz dulu?

" Adik?"

Aku tersentak. Mati terus lamunan aku tentang message itu. Aku kembali berhadapan dengan abang yang baru selesai menjamah makanan itu. Sekarang ni kami tengah makan petang sebelum masuk ke panggung wayang.

" Dah habis makan?" Soalku lantas menghabiskan minumanku.

Aku hanya tengok abang makan. Serius. Aku langsung tak ada selera. Message tu betul-betul buatkan aku down. Arh! Aku stress la macam ni!

" Adik ada masalah ke?"

Soalan abang membuatkan aku terdiam. Tajam dia merenung aku. Aku hanya menggelengkan kepala sambil tersenyum tipis.

" Tak ada. Dah lah. Cepatlah habiskan minuman tu. Wayang dah nak mula."

Aku cepat-cepat kalih ke arah lain bila sedar abang asyik tengok aku. Dia boleh faham isi hati aku. Aku takut dia sedar aku sedang simpan sesuatu. Kami berdua bukan boleh berahsia. Ada saja benda yang dia akan tahu.

" Lisa..." Suara abang dah meleret. See! Aku dah kata tadi.

" Apa?"

Aku buat-buat tanya. Dengan muka yang macam nak minta penampar aku paparkan pada dia. Bila tengok dia buat menyampah. Terus aku ketawa kecil.

" Meluat aku. Abang tanya elok-elok."

Aku tersengih. Tu je cara nak buat abang aku berhenti tanya aku macam-macam.

" Dah jom!"

Bila tengok abang dah habis makan, terus aku tarik tangan dia ke kaunter. Selesai je bayar makanan, kami terus keluar daripada restoran Pizza Hut dan melangkah ke arah wayang.

" Abang tahu kau ada masalah. Tapi tak apa. Abang takkan paksa kau."

Suara abang ketika kami sedang menuju ke panggung wayang. Aku hanya tersenyum. Abang memang faham aku.

" Tak ada. Don't worry. Jom."

Aku merangkul lengan abang dengan erat. Mujur abang tak tolak. Haha. Sekali sekala nak bermanja dengan abang tak salah kan? Lagipun bukan selalu angin dia baik macam ni. Haha.

" Lisa."

" Ya saya."

Langkah abang tiba-tiba terhenti. Aku tengok abang dengan kerutan di dahi. Dah kenapa tiba-tiba berhenti. Bila aku turut tengok depan macam abang tengah buat sekarang, aku pun turut tersentak. Tapi tidak lama bila aku rasa aku perlu lakukan sesuatu.

" Lisa tahu abang maybe masih bencikan dia. Tapi please abang. Jangan ego. Atau abang akan menyesal buat kali kedua."

Aku tarik lengan abang dan dekati Kak Julia yang tengah perhatikan kami. Aku tersenyum ke arah Kak Julia.

" Kak. Saya tinggal abang dengan akak kejap erk? Saya nak pergi toilet kejap." Ujarku dengan sengihan.

" Erk. Ha. Okay."

Aku mengerling abang dengan senyuman kecil. Abang pula tengok aku macam nak makan orang. Dia tak nak aku pergi. Tapi ada aku kisah? Sebab abang aku ego la aku kena buat macam ni.

Kau Lelaki ItuWhere stories live. Discover now