Part 12

6.6K 253 5
                                    

" Apa kau buat kat sini?"

Dekat setengah jam dia duduk depan mata aku tanpa bicara. Hanya mata tu asyik renung aku. Sampai buat aku rasa tak selesa. Nak tidur pun tak jadi. Mujur Adira dah balik. Bila aku tanya dia diam. Mulut tu dah dijahit kot sampai tak boleh cakap.

" Kau okay?"

Aku tersenyum sinis. Ha! Ada pun suara. Aku ingatkan dah bisu tadi. Tapi renungan tajam dia still tak lari dari tengok aku. Aku sepak juga dia ni kejap lagi.

" Okay. Kalau tak okay tak adalah aku berdepan dan cakap dengan kau sekarang ni." Sindirku lantas tunduk tengok jari. Tak tahan asyik direnung dari tadi.

" Macam mana boleh jadi macam ni?" Lembut dia menyoal.

Aku terdiam. Entah kenapa sekarang ni dia macam ambil berat dekat aku. Lagipun aku tak ada cakap dekat sesiapa pun fasal aku masuk hospital. Cuma family aku, Adira dan Ammar je tahu. Takkan Adira yang cakap dekat dia ni?

" Entah. Dah lupa." Jawabku acuh tak acuh. Malas dah nak ingat benda yang terjadi.

Tiba-tiba aku terdengar keluhan kasar dia. Eh! Asal pula ni?

" Lain kali kau tolong hati-hati sikit boleh tak? Tak fasal-fasal masuk hospital."

Amboi. Marah nampak? Giliran aku pula merengus geram.

" Suka hati aku lah! Lagipun tak kacau hidup kau pun." Aku mula bengang.

Dan sebab aku bengang lah dia makin bara. Tenung aku macam nak makan. Uh!

" Memang tak kacau hidup aku. Tapi menyusahkan aku."

" Apasal pula?" Aku dah mula membentak. Tak puas hati!

" Yala. Tak fasal-fasal time giliran aku kau tak dapat keluar dengan aku. Habis aku macam mana?"

Dia mendengus. Aku pula jadi terpinga-pinga tengok dia. What? What he said? Tanpa dapat ditahan, aku terus ketawa. Terbahah-bahak. Tapi bila mengingatkan perut aku yang baru dijahit tu. Terus mati ketawa aku. Sakit pula yang datang. Sampai berkerut dahi aku.

" Tu la. Gelak lagi. kan dah sakit. Tu la padahnya." Sindirnya sinis.

Aku menjeling tajam.

" Diamlah!"

Aku sentuh perlahan kesan jahitan dekat perut aku tu. Sakit! Fuh! Jangan gelak lagi ye Lisa. Ini lah padahnya.

" Sakit sangat ke?"

Dengar je suara dia yang cuak tu, aku terus dongak ke arahnya. Aku tersenyum. Geli hati tengok wajah dia. Tadi bukan main sindir-sindir. Marah. Sekarang risau pula.

" Sakitlah! Kalau tak aku sambung gelak lagi."

Tiba-tiba kepala aku diketuk.

" Aduh!" Aku mengaduh sakit. Dia ni la!

" Habuan sebab main-main. Ingat benda tu boleh senang sembuh kot."

Dia datang dan duduk di tepi aku. Dapat juga aku dengar dia mengeluh kecil. Nampak risau sangat. Erk! Asal ni?

" Lain kali please hati-hati. Jangan buat orang sekeliling kau risau. Kalau aku jadi kau, aku takkan keluar dah dengan Ammar tu."

Dia mengepal penumbuk. Aku yang tengok dah menggelengkan kepalanya. Tanpa dapat ditahan, bahunya aku tampar kuat. Sampai mengaduh kawan.

" Bukan sebab Ammar la. Jangan tau tuduh tanpa bukti. Kau tak ada di tempat kejadian so jangan main cakap je." Bebel ku geram.

Dia mencebik. Maybe tak puas hati sebab aku tak salahkan Ammar. Nak salahkan apa sebab bukan memang salah Ammar pun. Perempuan tu yang hilang kawalan.

Kau Lelaki ItuWhere stories live. Discover now