Part 58

5.3K 153 3
                                    

" Adira!"

Nah!! Sebab terlalu bosan dekat rumah. Dah cuti pun tapi tetap bosan. Then, suami aku pula pergi kerja. Busy sampai tak balik lagi dari semalam. Dah tu family aku pula keluar dengan hal masing-masing. Sampai boleh kata aku duduk seorang la dekat rumah tu. Bosan tahap gaban. Lastly, aku datang serang pejabat Adira. Haha.

" Ya Allah Lisa!"

Kami berdua terus berpelukan. Rindu sangat. Lama dah tak jumpa.

" Kau apa khabar? Sihat?" Soalku lantas leraikan pelukan.

Dia tarik lengan aku masuk ke dalam bilik pejabatnya. Aku sempat juga perhati sekeliling pejabat tu. Masih lengang even dah pukul 10. Mana yang lain?

" Aku sihat. Alhamdulillah. Kau?"

" Sihat juga. Eh! Kenapa ramai tak ada dalam pejabat? Mana yang lain?"

" Kerja la. Ramai outstation. Tu yang lengang. Bos pula sibuk memanjang. Entah hari ni masuk pejabat ke tak."

" maksud kau Ammar kan?"

" Yes. Lately ni aku tengok dia tak menang tangan dengan kerja. Yalah. Ayah dia kan tak sihat."

" Aku tak ganggu kau ke ni? Datang mengejut pula tu."

Aku perhati bilik pejabat Adira. Cantik dan kemas.

" Tak pun. Tapi sanga dialu-alukan. Aku stress sebenarnya. At least kau datang ni dapat juga hiburkan hati aku."

Aku tersenyum sinis.

" Ceh. Banyak lah kau."

" Haha. By the way.. kau belum ada apa-apa ke?" Soalnya dengan jongketan di kening.

" Apa-apa apa?" Aku blur.

" Tu."

Mulutnya memuncung ke arah perut aku. Bila aku dah dapat tangkap makna sebenar Adira. Lengannya ditampar lembut.

" Ish! Kau ni! ke situ pula."

Aku dah tengok ke arah lain. Segan pula cakap fasal tu.

" Apa pula? Betul la. Dah sebulan lebih korang kahwin kan? Belum ada isi erk?"

Aku tersenyum kecil.

" Belum ada lagi. InsyaAllah ada rezeki ada la tu. lagipun still awal okay?"

" Eh! Mana ada awal. Okay apa."

Dari aku layan karut Adira ni, baik aku buat kerja lain.

" Buat kerja kau. Aku datang tengok je."

Dia tersenyum sinis. Perli aku la tu.

" Yela pengantin lama."

" Cis!"

Baru je aku nak tampar bahu Adira. Pintu bilik pejabat Adira tiba-tiba dikuak daripada luar. Dan terjengul wajah Ammar yang kelihatan berserabut tu.


" Eh! Lisa! Bila awak sampai?"

Barulah nampak muka manis Ammar bila dia tarik senyum. Kalau tak masam je. Mungkin busy sangat.

" Baru je. awak sihat ke?"

" alhamdulillah sihat. Just lately ni banyak kerja sikit."

Aku buat muka bosan. Dia dengan Faiz. Dua kali lima je la!

" Awak datang dengan siapa ni Lisa? Faiz ke?"

Adira tengok aku dan tahan ketawa. Sebab reaksi aku kot. Aku tengok Ammar dengan senyuman hambar.

Kau Lelaki ItuWhere stories live. Discover now