Part 42

6.3K 220 17
                                    

Okay. Sebab excited kasi lagi satu chapter la. Haha. Dan maaflah kalau ada yang kurang dalam bab ni. :)

Pejam celik pejam celik. Hari yang dinanti-nanti telah pun tiba hari ini. Petang ni aku dan Faiz akan bernikah. OMG! Macam tak percaya! Adoi! Aku pula yang nervous ni.

" Hai bakal pengantin."

Aku menoleh ke arah pintu bilik. Adira dah pun sampai.

" Kenapa lambat?" Soalku lantas duduk di birai katil. Aku akan dimakeup oleh Adira.

" Sorry. Jalan jem."

Aku hanya diam. Mata Cuma memerhati dia mengeluarkan barang-barang yang perlu. Bila dah selesai dia tengok aku dengan senyuman kecil. Aku Cuma menjongketkan kening.

" Kejapnya masa berlalu. Tup tup kau dah nak kahwin kurang 3 jam je lagi."

Aku tersenyum. Aku tahu dari jauh sudut hatinya dia sebenarnya sedih. Sedih sebab akan kehilangan kawan baik dia ni.

" Aku Cuma kahwin. Bukan pergi jauh. Jangan risau kita kawan selama-lamanya."

Terus aku peluk tubuhnya. Kami sama-sama dapat merasai kesedihan itu sebab kami dah kawan lama. Dia satu-satunya kawan baik yang aku miliki.

" Lepas ni giliran kau pula."

Pelukan aku leraikan. Aku dapat kesan dia menyeka air mata ditubir matanya. Aku Cuma tersenyum tipis.

" Aku tak ada calon la weh."

Aku tersengih.

" Tak ada ke kau yang tak nak? Tu si Syafiq tu. Tak silap aku dari dulu lagi dia setia dengan kau. Cuba ambil hati kau. Tapi kau? Jual mahal sangat."

Dia mencerun ke arah aku. Tapi aku Cuma buat selamba.

" Sudahlah. Sakit hati je cakap fasal dia. Sekarang kau duduk diam-diam. Sudah tiba masanya untuk aku makeup kau. Tapi wajah kau dah cantik. So tak perlu make up tebal-tebal sebab kau memang natural cantik."

Aku Cuma reda wajah aku dilukis oleh dia. kejap-kejap aku rasa gatal. Kejap-kejap rasa geli. Kejap-kejap rasa miang. Yala. Aku mana pernah pakai makeup selain bedak. Serius tak selesa!

" beb. gatal." Aduku lantas berura-ura nak garu pipi. Tapi cepat-cepat dihalangnya.

" Kau duduk diam-diam. Kang aku makeup lagi tebal baru tau."

Aku mencebik. Tak puas hati bila dibebel. Akhirnya aku pejamkan mata. Biarkan dia makeup seorang diri. Rasa nak tidur pun ada.

Rasanya dekat setengah jam aku duduk tegak depan Adira. Jemu jadinya.

" Okay! Siap! Cantiknya kau!"

Tubuhku ditoleh menghadap cermin. Aku tengok sendiri wajah aku depan cermin. Aku sendiri terkedu tengok wajah aku ni. Nampak lain.

" Serius aku yakin dia akan terpegun tengok kau kejap lagi."

Aku tersenyum tipis. Entahlah.

" Dah pergi siap cepat."

Aku capai baju pengantin aku yang cantik itu ke dalam bilik air. Sudah tiba masanya aku jadi sang Puteri hari ni. Hahaha.

**

Faiz POV

Lisa. Aku nervous la!

Satu saat. Dua saat. Sampai satu minit. Masih tak reply. Aku mengeluh kecil. Tengah bersiap kot. Yala ada lagi 2 jam majlis nak bermula. Aku pandang skrin telefon sekali lagi. Masih tiada reply. Aku memuncung. Lisa! Balaslah cepat. Aku perlukan semangat kau ni.

Kau Lelaki ItuWhere stories live. Discover now