Part 41

5.9K 186 3
                                    

Okay. Part ni kita fokus pada abang Lisa pula. Tapi sikit je. Last nanti part Lisa dan Faiz balik. But, haha. Jangan la makan gula banyak2 sebab ni pun dah banyak manis ooo. Haha.

Mahfuz POV

" Warna ni okay tak?"

" Okay je mak. Lisa ikut je asalkan mak Lisa ni happy."

Aku menarik senyuman lega. Bahagia bila Lisa dan mak dia nampak happy. Yala. Kurang dari seminggu lagi Lisa akan jadi isteri orang. Alhamdulillah. Abang tumpang bahagia dik.

" Abang!"

Aku mendekat ke arah Lisa yang tengah tekun memilih barang hantaran.

" Kenapa?"

" Mana kak Julia? Dah lama Lisa tak nampak dia."

Aku terdiam. Kenapa sekarang baru Lisa nak tanya? Dan kenapa sekarang perlu bangkitkan soal dia? Terhambur keluhan kecil daripada mulut aku. Lisa memandang aku dengan kerutan di dahi. Maybe pelik tengok aku.

" Dah pilih nak yang mana?" Aku cuba tukar topik. Tak nak cakap fasal Julia.

Lisa menjeling aku tajam. Tahu dia tak puas hati dengan soalan aku. Tapi nak buat macam mana lagi? Aku tak nak bangkitkan soal tu.

" Abang ada masalah dengan Kak Julia ke?" Soal Lisa prihatin.

Aku tersenyum hambar.

" Tak ada la. Kami okay je."

Aku mengelak daripada bertentang mata dengan Lisa. Aku tahu dia tak percaya tapi aku terpaksa menipu. Aku tak nak dia risau fasal aku pula. Sedangkan hal dia lebih utama. Sekarang ni keselamatan Lisa lebih penting daripada orang lain.

" Abang tipu."

Yes I'm. Maafkan abang Lisa.

" Dah lah. Pergi ikut mak pilih barang. Abang nak keluar kejap."

Tanpa menghiraukan Lisa, aku pantas keluar daripada kedai barang hantaran tersebut. Aku menapak ke kafe yang berdekatan. Aku ambil tempat dan memesan satu coffee. Then, aku mula memandang jauh ke hadapan. Terfikir tentang Julia.

Jujur. Aku sendiri rindukan dia. Tapi keadaan memaksa kami berjauhan. Dan maybe untuk selamanya. Aku mengeluh kesal. Jika dulu hubungan kami terhalang sebab salah faham. Kini sebab orang tua dia tidak merestui.

Aku tunduk ke bawah. Terasa ada air mata nak mengalir. Teringat lagi kata-kata terakhir Julia pada aku sebelum terpisah gara-gara ayah dia.

" Awak. Tolong ingat satu benda ni. Saya cintakan awak. Dan saya takkan mampu cintakan lelaki lain selain awak. Jadi, tolong jangan give up. Berdoa pada Allah agar kita ada jodoh. Maafkan saya sebab selalu susahkan awak. Saya doakan Lisa cepat sedar. Bye Mahfuz. Take care."

Jika dihitung, hari ni dah masuk 2 minggu aku dan dia dah tak contact. Bukan tak nak tapi tak boleh. Ayah dia rampas telefon dia. dan sekarang aku tak tahu nak buat apa. Aku rindu dia. Tapi aku tak mampu berbuat apa-apa. Bodohnya aku!

" Kalau kau betul cintakan dia. perjuangkan cinta kau tu bro!"

Aku tersentak. Datang seorang lelaki yang pernah buatkan aku salah faham dengan Julia dulu depan mata aku kini. Dia dengan selambanya duduk di hadapan aku. Tapi dia tak keseorangan. Dia bersama dengan seorang wanita berpurdah.

" Maksud kau?" Aku tengok dia dengan tanda tanya.

Dia menarik senyuman tipis. Kemudian dia mencapai tangan wanita disebelahnya itu. Aku yang tengok makin jadi tanda tanya.

Kau Lelaki ItuWhere stories live. Discover now