Part 56

5.4K 147 6
                                    

" Diumumkan ketibaan pengantin lelaki dan perempuan masuk ke dalam dewan."

Tersenyum lebar saat melihat abang Mahfuz dan Akak Julia masuk ke dalam dewan. Dengan persalinan baju pengantin yang cantik. Sesuai dengan mereka. Aku cukup terpegun. Alhamdulillah. Impian abang dah jadi kenyataan. Menikahi dengan orang yang sangat dia cintai.

Aku kerling pula wajah mak dan ayah. Hatiku tersentuh. Mereka nampak gembira sangat. Ya Allah. Betapa teruknya aku sebab tak mampu bahagiakan orang tuaku sebelum ni. Maafkan Lisa mak ayah.

Aku kerling pula ke arah suami tersayang aku. Dia nampak tenang ketika melihat pasangan pengantin. Tapi aku tahu. Jauh di sudut hatinya turut inginkan sebegitu. Dan dia pun tengah merancang majlis kami dari sekarang. Aku sangat-sangat berterima kasih dekat dia.

" Oh sayang. Jangan menangis kat sini."

Aku tersentak bila dia cakap macam tu. Terus aku toleh ke arah lain. Masa bila aku nangis pun tak tahu. Memandai je.

" Abang akan buat majlis kita lebih cantik dari ni. dan semua orang akan terpukau tengok sayang time tu. trust me."

Aku senyum senget. Yela tu.

" Sayang jangan risau okay?"

Bila tangan aku digenggam, aku kerling semula ke arah dia. tapi mata dia tetap fokus dekat atas pelamin. Akhirnya aku turut mempamerkan senyuman kecil. I trust you husband.

" Hello bro!"

Pandangan kami berdua terus tertumpu pada empunya diri yang menegur tu. Aku tengok dengan kerutan di dahi. Siapa pula lelaki ni? Tak kenal pun. Aku kerling Faiz. Okay. Nampak wajah dia dah berubah. Jadi tegang. Kenapa? Siapa lelaki ni?

" Oh. Hello."

Tak ikhlas langsung aku tengok Faiz saat hulurkan tangan untuk salam. Senyuman pun tak ada.

" Your?"

Dia menoleh ke arah aku. Aku hanya tersenyum. Tiba-tiba bahu aku dipaut erat. Tersentak aku dibuatnya.

" My wife. Why?"

Aku ketap bibir. Aduh! Kenapa aku rasa suasana dekat sini tegang sangat? Panas!

" Oh! I see! Tapi semenjak bila kau kahwin bro? tak ada angin tak ada ribut?" Dengan senyuman sinis lelaki itu menyoal.

Aku juga jadi sentap. Ewah! Ewah! Macam nak sindir je.

" Itu tak jadi masalah kau! Perlu ke aku jemput kau kalau aku kahwin sekali pun? No!"

Faiz dah berura-ura nak berlalu. Tapi lelaki tu sempat berkata sesuatu sampai Faiz menarik senyuman sinis semula.

" Aku akan dapatkan projek tu! kau jangan harap nak dapat!"

" Oh ya? Well! Kita tengok je la nanti. Lagipun aku pun takkan biarkan projek tu jatuh dekat tangan musuh macam kau!"

Terus lengan aku ditarik tanpa dipinta. Aku sampai terdorong nak terjatuh. Aduh! Kalau ye pun marahkan dia janganlah babitkan aku sekali. Argh!

" Abang! Wait! Ni majlis abang Mahfuz. Abang nak pergi mana?"

Aku tarik tangan aku semula. Langkah kami terhenti depan pintu dewan. Dia nampak bara. Tapi cuba tenteramkan rasa marah dia tu dengan usap dadanya lembut. Sedang turunkan kemarahan la tu.

" sorry. Abang tak dapat kawal perasaan abang tadi. Sayang pergilah masuk dulu. nanti abang menyusul."

Belum sempat aku nak kata-kata apa-apa dia keluar dulu. entah ke mana pula dia nak pergi. Aku hanya mampu menggelengkan kepalaku saat melihat dia. Ya Allah! Kuatkan hati dia. jangan biarkan dia terlalu ikutkan sangat emosi marah tu.

Kau Lelaki ItuWhere stories live. Discover now