Part 27

5.6K 195 3
                                    

Today. 16/7/2016 #78 in Romance. ;)

Pin! Pin! Pin!

Bunyi hon kereta benar-benar mengejutkan aku daripada lena yang panjang. Buat seketika aku jadi mamai. Aku tengok skrin telefon. Baru pukul 8 pagi. Mujur aku cuti solat. Kalau tidak memang terbabas dah. Aku tengok kaki aku pula. Lutut aku sentuh perlahan. Aku cuba gerakkan lutut aku ke bawah dan ke atas. alhamdulillah. Kurang sakit dah.

Pin! Pin!

Bunyi lagi! Aku merengus geram. Siapa yang mengganggu ketenteraman orang pagi-pagi buta ni? Haish!

" Lisa! Ada orang nak jumpa kau tu!" Laung Adira dari luar.

Aku dengan serabutnya melangkah perlahan-lahan ke pintu bilik. Walaupun sakit dah kurang tapi masih terasalah. Nak jalan elok memang susah. Masih terhincut-hincut. Takkan terseliuh kot kaki aku?

" Siapa?" Soalku bila buka pintu bilik. Adira dah bersiap-siap untuk ke tempat kerja. Aku je yang menganggur dekat rumah. Dah orang bagi cuti panjang. Terima je la.

" Faiz. Dia tunggu dekat bawah. Aku pergi dulu ye."

Aku terdiam. Faiz? Oh lupa. Hari ni kami akan berjumpa.

" Kau tolong cakap dekat dia suruh tunggu. Dalam setengah jam." Ujarku sebelum terlupa.

" Okay!"

Nasib kau lah Faiz. Siapa suruh datang awal. Aku baru bangun. Tunggulah kau. Tapi kan? Aku kembali masuk ke dalam bilik. Cepat-cepat aku gapai handpone aku. Bila tengok ada message cepat-cepat aku buka. Terbuntang mata aku bila baca message tu.

Kau lambat lebih 15 minit aku bunyikan hon sampai kau keluar. – Faiz.

Dia ugut weh! Dia ugut! Argh!!! Benciiiii!!!!!

**

Tepat 15 minit, aku keluar daripada rumah dengan kaki terhincut-hincut. Dengan muka tak puas hati aku masuk ke dalam kereta Saganya. Tanpa sikit pun toleh ke arah dia. Geram punya fasal.

" Menurut perintah. Bagus kau ni."

Aku mencebik dalam diam. Sabar Lisa sabar. Kau tengoklah Faiz. Kau tengok! Tak apa. aku akan buat kau benci aku dalam minggu ni. sebab minggu depan aku akan buat pilihan.

" Please jangan buat muka macam tu. Aku tumbuk sayang baru tahu."

Aku terlopong. Kali ni giliran aku pula yang tampar lengan dia. Kuat! Dia nak tumbuk aku? Meh aku tumbuk dulu. Bila dah tampar aku kembali pandang ke depan. Hanya kedengaran suara halus dia ketawa je.

" Aku gurau je la. Kau ni! Semenjak bila jadi sensitif ni?"

Aku senyum senget. Semenjak aku dengan kau. Huh! Aku benci lah!

" Aku nak bawa kau ke satu tempat."

Dia nampaknya serius kali ni. Tapi aku masih tak bersuara. Tak ada hati. Sakit hati sakit kaki. Lagi sakit apa?

" Kaki kau dah okay?"

La. Baru perasan ke? Ingatkan tak ingat dah tentang kaki aku sampai paksa aku keluar punya awal. Ada kesedaran lagi rupanya. Bagus!

" Dah. boleh lari dah pun. Kau nak tengok aku lari dan tumbuk kau tak?" Sindirku dengan senyuman sinis.

Tapi sekali lagi dia ketawa. Eh! Aku tak faham lah! Apa yang lawak sangat? Aku rasa aku sedang sindir dia kot. Ke dia tak makan ubat hari ni?

" Okay. Aku minta maaf. Aku akan bawa kau ke hospital."

Terus aku toleh ke arah dia. What? Hospital? Oh no! Aku cepat-cepat menggelengkan kepalaku.

Kau Lelaki ItuWhere stories live. Discover now