Multimedya : Alya'nın dinlediği müzik...
***
Gencer...
Bir gün insan hayatında ufacıcık bir yere sahipti. Benim içinse uzunca bir zamana eşdeğerdi. Bekledim, bekledim ve yine bekledim.
Gün bitimiyle hava kararmaya başlarken hala Alya'nın abisinden ses seda yoktu.
İşin kötüsü kız istemeye gideceğiz diye hazırlık yapmaya başlayan annem kaç tepsi baklava götürelim derdindeydi.
Düşünceler beni boğarken telefonumun çalmasıyla panikle yerimden kalkıp sehpanın üstünde duran telefona atıldım.
Arayan bende kayıtlı olmayan bir numaraydı. Ya işimle ilgili ya da saatlerdir beklenen aramaydı.
Aceleyle açıp kulağıma götürdüm.
"Gencer Rova."
Karşıdan gelen sert ses Arat' a aitti. Kendini tanıtmıştı sanki karşımdaymış gibi ona kafamla onay verip beklemeye başladım.
Yaptığımı son anda farkedip hemen toparlanıp konuştum.
"Buyurun benim."
"Yarın akşam evime bekliyorum."
Duyduğum ile bir anlık sevinç yaşayıp gülümsedim. Annemde benim yansımamla gülümserken hemen yaptığım aptallığı farkedip yüzümü toparladım.
Ben toparlamaya kalmadan çoktan telefon yüzüme kapanmıştı.
Haberi anneme aktarırken gözlerindeki o parıltıya resmen şahit olmuştum.
Gece annemin yarın için yaptığı plan ve telaşlarla son buldu. Kesinleşen sonuçla birlikte rahat bir nefes kendimi huzurlu uykunun kollarına bıraktım.
***
Ertesi Gün...
"Miço, getur uşağum koy masanun üstüne."
"Emine anne kaç defa demeliyim benim adım Mirsad."
İsmini yıllardır anneme öğretmeye çalışan Mirsad'a gülmeden edemedim.
"Uşağum ben diyemeyrum oni. Getur bakayum isteduklerumi."
Mirsad'ın cebinden çıkardığı kutu ile bakışlarım direk anneme döndü.
Ve o an anladım ki bu annem için hayat memat meselesi gibiydi.
Annem olaya tamamen adapte olmuştu.Onun güzel hatrına herşeyi yapabilirdim. Arat abi bu duruma soğuk bakıyor gibiydi. Fakat benim için dönüşü yoktu yüzüme telefonda kapansa, kapıdan da kovulsam ben bu kızı alacaktım.
"Turunci kafali uşağum sen ne dikileysun git odana hazurlan. Kiz isteyeceğuz. "
Annemin mutlu ve şen sesine gülümseyip odama geçtim.
İlk önce üzerimdeki beni geren elektriklenmeden kurtulmak için abdest aldım.
Her zaman yaptığım gibi iki rekat şükür namazı kılıp her şeyin yolunda gitmesi için dua ettim.
Odamda bulunan dolabın gözünü açıp siyah takım elbisemi elime aldım.
Siyah düz takım elbisenin içine beyaz renk bir de gömlek giydim. Kemerim ayakkabım da siyahtı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SIRR-I KADER
ChickLitKitabımı nasıl bir yolculuktan gelip keşfettiğini bilmiyorum. Kalemim sayesinde yeni bir yolculuğa çıkacağına eminim. Bu süreçte kafandaki ön yargılarını sileceksen ve kelimelerimi dikkatle sonuna kadar okuyacaksan başlayabilirsin. Eğer bunları yap...