Yoona pov
Boombayah
Yaah yaah boombayah
Yaah yaah bombayah yaah yaah yaah yaahBoom boom ba boom boom ba
Oppa~
Lagu Boombayah sebagai alarm di telefonku berbunyi. Sebenarnya, sebelum omma dengan appa pergi Jepun, mereka dah belikan aku telefon dan Sim card baru untuk aku.
Aku mengambil telefon bimbitku untuk melihat waktu sekarang.
4 pagi
"Baru 4 pagi." kataku dan meletakkan semula telefon di tepiku.
Eh, tapi hari ni omma tak ada. Kalau ada omma mesti dia dah buat sarapan. Sekarang ni, omma tak ada dan aku nak makan apa sebagai alas perut?
Kalau harapkan Chanyeol, memang taklah. Jadi, aku yang kena buat.
Selepas berfikir, aku bangun perlahan-lahan dan masuk ke dalam bilik air.
Skip
⏩⏩⏩"Oppa, jomlah sarapan." pelawaku kepada Chanyeol oppa yang sedang turun dari tangga.
Dia menganggukkan kepalanya. Aku berjalan ke meja makan semula untuk bersarapan.
"Rajin kau buat." kata oppa semasa sedang duduk di atas kerusi. Aku tersenyum senget dan menyambung menyapu jem di atas roti yang aku bakar tadi.
"Nah." aku berikan roti yang aku letak dengan jem kepada oppa disebelahku. Dia mengambil roti itu dan menggigitnya.
"Nanti, kau ada latihan persembahan ke?" tanya oppa kepadaku.
"Haah, pukul 2 petang nanti." jawabku sambil menyapu jem pada roti.
Ekor mataku perasan yang oppa sedang mengerling jam ditangannya. Dengan cepat dia menghirup sedikit air dan berdiri.
"Dah jom." kata oppa dan terus menarik tanganku.
"Eh, kejap." kataku lalu meletakkan pisau jem di atas meja semula. Beg sekolah aku sangkut pada bahu.
"Dah." kata oppa dan sambung menarik tangan aku dan berjalan ke pintu utama.
Dia membuka pintu dan melepaskan tanganku.
"Sakitlah tangan Yoona." Kataku dan memuncungkan mulut.
Selepas memakai kasut, dia tarik tangan aku dan menuju ke kereta appa di mana Encik Kim telah menunggu di dalan kereta.
"Hish, tak payahlah nak cepat-cepat." marahku kepada Chanyeol selepas masuk ke dalam kereta.
"Ahjussi, tolong hantar kami sekarang." kata oppa kepada Encik Kim. Dia tidak menghiraukan kata aku tadi.
Skip
⏩⏩⏩◀Sekolah▶
🏩🏩🏩
YOU ARE READING
[C] Fanfic || Yeojachingu Palsu ↭ P.cy [박찬열], K.mg [김민규] & K.th [김태형]
Fanfiction" 너는 내 모든 것 " - you're my everything - • P.cy, K.mg & K.th • Hiatus ( ) Slow update ( ) On-going ( ) Complete ( ✔ ) Start : 26 Julai 2016 Complete : 15 Oktober 2016