Still Suga Pov
Aku nampak ada segelintir pelajar yang sedang berjalan untuk ke kelas, mungkin. Sedang berjalan, ada sesuatu yang menarik perhatianku. Seorang yeoja bersebelahan dengan seorang namja. Mereka berdua tidak jauh dihadapanku kira-kira 5 meter.
Susuk tubuh namja itu aku kenal sangat walaupun membelakangiku. Siapa yang tak tahu, si capang yang tinggi macam tiang elektrik tu.
Yeoja di sebelahnya pula aku tidak berapa kenal. Kalau Eunji, dari belakang aku pun dah tahu tu dia tapi yang ni nampak lain pula. Takkanlah yeojachingu baru dia?
"Yaah, Bora-ah. Tu bukan Chanyeol ke?" Seorang pelajar yeoja berbisik kepada rakannya. Bisik ke? Aku pun boleh dengar.
"Haah, Chanyeollah. WAAAH...Chamkaman, siapa sebelah dia tu?"
'Aku pun tertanya-tanya siapa dia tu.'
"Itulah yang aku nak tanya kau. Tapi kau teruja pula tengok dia."
"Kau tahu ke siapa dia, Soyou?"
"Tak."
"Takkanlah dia punya yeochin baru?"
"Dia dah putus dengan Eunji?" Suara yeoja yang bernama Soyou kedengaran teruja. Siapa yang tak teruja kalau crush dia dah single?
"Ye kot. Waaaa, bolehlah aku nak try dia." Bora sudah melompat-lompat seperti orang gila.
"Eh, aku yang pilih dia dulu."
"Akulah."
"Aku dulu."
"Aniyaaa. Dia aku punya."
Bermulalah pergaduhan antara mereka berdua. Pelajar yang lalu lalang di situ memandang mereka dengan pelik. Gila ke apa?
Sebab seorang namja je pun nak bergaduh. Macam tak ada namja lain dekat sekolah ni. Aku pun single apa. Hehehe. Saje je.Walaupun peminat banyak, tapi seorang pun tak ada yang aku suka. Beginilah nasib, diriku yang suwek~~~ *sepak kang budak ni*
Ekor mataku perasan yang Chanyeol dan yeoja itu menoleh ke belakang. Mungkin terdengar bunyi bising dua orang yeoja yang berdekatan denganku bergaduh. Aku memandang mereka.
YOONA. Yeoja yang Jungkook cerita semalam. Yang datang butik mama tu. Yang aku tertanya-tanya siapa dia. Yang aku tak tahu kenapa aku rasa aku sayang dia. Yang buatkan aku jadi tak betul sekarang ni.
Aku perhati je diorang berdua ni. Nampak jugak diorang bertanya sesama sendiri. Mataku tidak lari dari memandang Yoona.
Mata dia dan mataku bertembung sekarang ni. Ni dah termasuk kali kedua dia dan aku bertentang pandang mata. (Aceh.Ayat aku) Dia cepat-cepat menoleh ke depan. Malulah kot.
Yoona pov
Aku memusing ke belakang dengan oppa kerana terdengar ada orang bergaduh dekat belakang.
Dua orang yeoja sedang bertegang lidah (betul ke?) di belakang sana.
"Kenapa tu?" Soalku.
"Bergaduh pasal namjalah tu." Balas oppa.
"Hmm?" Pasal namja pun perlu ke bergaduh?
"Asyik cakap 'Aku dululah' 'Aku punyalah'. Mestilah pasal namja." Terang oppa. Amboi, tahu je kau eh. Selalu dengar peminat cakaplah tu. Aku sekadar mengangguk faham.
Tiba-tiba, mataku terpandang seorang namja di sebelah kanan dua orang yeoja yang sedang bergaduh itu.
Oh my goat!!! Namja semalam. Dia pandang aku tepat pulak tu. Apahal pandang aku macam tu. Ada hutang? Janganlah on mood byuntae dia dekat aku. Eh, apa aku cakap ni. Yaaaaaaaahh.
YOU ARE READING
[C] Fanfic || Yeojachingu Palsu ↭ P.cy [박찬열], K.mg [김민규] & K.th [김태형]
Hayran Kurgu" 너는 내 모든 것 " - you're my everything - • P.cy, K.mg & K.th • Hiatus ( ) Slow update ( ) On-going ( ) Complete ( ✔ ) Start : 26 Julai 2016 Complete : 15 Oktober 2016