B A B 31 : Harap

231 9 0
                                    

Suga pov














5 minit sebelum
⏪⏪⏪⏪













"Terima kasihlah sebab datang." aku berterima kasih kepada kawan-kawanku yang sanggup datang ke majlis perkahwinan Jiyeon nuna.

"Lek ah. Kitorang pun tak ada kerja nak buat dekat rumah." Jin hyung menepuk bahuku dan tersenyum.

"Haah, duduk dekat rumah bosanlah. Tak ada kerja nak buat." Jungkook pula berkata.

"Kau tolonglah pembantu rumah kau buat kerja rumah. Baru ada kerja." V sengaja mengacau Jungkook.

"Shireo. Nanti kotor tangan kook." geleng Jungkook sambil melihat jari-jemarinya yang 'cantik' itu.

"Gedik." Jimin menjeling Jungkook.

"Yaah." Jungkook menaikkan tangannya untuk memukul Jimin. Jimin juga berbuat begitu.

"Eh eh. Bergaduh pula budak dua orang ni. Aku bagi penampar sat gi." Rapmon membuat gaya hendak menampar orang.

"Ini kalau Namjoon tampar, confirm hancur muka kau." kata J-hope dan tergelak. Aku dan yang lain kecuali rapmon tergelak kecil.

"Oklah, kitorang balik dulu." Kata Jin dan melagakan penumbuk kami bersama.

"Anyeong hyung." Lambai 3 orang manusia kepadaku. 95's Line dan Golden Maknae.

"Anyeong." balasku dengan senyuman. Mereka semua pun berjalan keluar dari dewan. Aku mengikut mereka dari belakang.

"Anyeong." kataku buat kali terakhir sebelum mereka keluar dari hotel itu.

"Jumpa esok." kata V dengan suara besarnya.

Setelah kelibat mereka aku tidak lihat di lobi hotel, aku berjalan menuju ke dewan semula.

Semasa sedang menghampiri pintu dewan, aku lihat ada seorang yeoja sedang berdiri di tepi pintu dewan.

Kelihatan seperti orang yang aku kenal. Aku memandangnya dari jauh sambil berjalan.

Eo? Yoo..Yoona?

Terkejut aku. Aku tak sangka yang Yoona, saeng aku akan datang dalam dunia yang nyata ini. Adakah ini mimpi?

Aku menggosok mataku dan memandangnya semula. Tak. Dia masih berada di situ dan ini bukan mimpi.

Aku terus menuju ke arahnya yang sedang berdiri sambil memegang gelas. Mungkin dia sedang tunggu aku.

"Yoona." panggilku dan dia berpusing ke belakang. Dia terkejut melihatku. "Nae?" tanya dia.

"Yoona? Min Yoona?" Tanyaku dengan muka yang berharap. Aku harap sangat jawapannya ialah 'Ya'.

"Aniyo...saya Park Yoona bukan Min Yoona." geleng Yoona. Harapanku tiba-tiba hancur.

Aku tak percaya. Dia mesti Min Yoona. Sebab muka dia, nama dia, baju dia, sama dengan Yoona, saeng aku masa dia dekat mimpi aku.

"Tak...Awak mesti Min Yoona."

"Maaf tapi mungkin awak salah orang." Kata Yoona dan berjalan pergi. Tapi aku sempat memegang tangannya. Tak mungkin aku boleh salah orang.

"Chamkkaman."

"Nae?" Soal Yoona dan melepaskan tangannya dari peganganku.

"Boleh saya peluk awak?" Pertanyaanku membuatkan dia membulatkan matanya. Memang permintaan aku ni merepek.

"Dae?" Yoona terkejut dengan kata-kataku. "Saya nak peluk awak sekejap. Bolehkan?" tanyaku dengan pandangan redup.

Lama Yoona senyap. Aku menanti jawapan dari mulutnya.

"Nae, tapi..." belum sempat dia hendak menghabiskan ayat, aku terus memeluknya. Dia terus terdiam tanpa menyambung ayatnya.

Aku rasakan yang pelukan aku dibalas. Aku tak sangka yang dia akan membalas pelukan aku.

Semasa dia memeluk aku, aku dapat rasakan yang saeng aku yang sedang memeluk aku. Pelukan ini seperti pernah aku rasakan. Kehangatannya membuatkan aku mengingati semula memori aku bersama dengan Yoona semasa kecil.

'Yoona akan datang nanti, oppa tunggulah.'

Janji yang dilafazkan oleh Yoona semasa dalam mimpi, terngiang-ngiang ditelingaku. Aku tak sangka yang Yoona betul-betul datang berjumpa denganku.

Dari dulu, aku rasakan yang Park Yoona ialah saeng kandung aku. Walaupun aku tahu yang omma angkat aku beritahu yang saeng aku dah tiada tapi aku tetap rasakan yang dia tetap ada lagi.

Dan kata-kata yang diucapkan dalam mimpi aku, aku rasakan yang ianya nyata. Bukan mimpi.

Aku harap pelukan ini akan kekal. Sungguh aku rindukan Yoona, saeng yang paling aku sayang dalam dunia ni.

Dia sentiasa memberikan aku semangat semasa aku lemah. Bantu aku dalam kesusahan. Tetapi 4 tahun yang lepas, dia tiada untuk membantu aku dan aku harap selepas ini, dia akan datang menemani aku seperti dulu.

Aku harap sangat yang Park Yoona akan menjadi Min Yoona.


















~Tunggu bab yang seterusnya.~

[C] Fanfic || Yeojachingu Palsu ↭ P.cy [박찬열], K.mg [김민규] & K.th [김태형]Where stories live. Discover now