Ačkoliv jsem se divila, se mnou se matka bavila normálně. Tvářila se sice naštvaně, ale pouze na Rickyho. Neměla jsem potuchy, co si řekli za zdmi ložnice, ale pravděpodobně to nebyl láskyplný rozhovor.
,,Mami, vy jste se s Richardem pohádali kvůli tomu výslechu?" zeptala jsem se, i když mi to bylo trapný.
,,Spletla jsem se. Richard je idiot." polilo mě horko, kde to zase vzala.
,,Ještě minulý týden byl megafrajer."
,,Lhal nám."
,,Ježíš tak už se vymačkni."
,,Ta jeho letecká společnost je parádně zadlužená. Včera tam byl exekutor a sháněli ho."
,,No a?"
,,Nemá ani cent."
Z toho jak se matka vztekala, jsem pochopila, že bez peněz už není tak cenný artikl jakým byl na začátku. I když to byl pěkný chlap, který se snažil začít nový život, matka ho bez peněz nejspíš už moc nechtěla.
O víkendu jsem šla makat za bar a Richard se tu překvapivě objevil. Vyloženě přišel za mnou a zpovídal mě kvůli matce.
,,Mám pro tebe návrh."
,,Jaký?" přešla jsem stranou,abych ho přes hudbu lépe slyšela.
,,Když se za mě přimluvíš u matky, koupím ti auto."
Docela mě to pobavilo. Podle matky je zadlužený až v řiti a chtěl by mi něco kupovat?
,,Čemu se směješ?" všiml si.
,,A z čeho mi to chceš koupit?"
,,Nechápu."
,,Zaslechla jsem nějaký drby, že jsi pekelně zadlužený."
,,A to jsi slyšela kde?"
,,Možná od matky."
Začal se usmívat kolem sebe a téměř si ukroutil hlavu.
,,Kvůli tomu je nedostupná?"
,,Nemám páru, cos jí udělal."
,,Copak se nám z Chloe vyklubala pěkně vyčůraná potvora?"
,,Musím makat. Počkej na mě po práci a řekneme si víc." zamrkala jsem na něho a odešla.
Skončila mi práce poměrně brzy.Okolo třetí ranní jsem vycházela již vysprchovaná ze šatny a ještě si dvakrát načechrala vlasy, přemalovala oči a upravila hloubku dekoltu. Vlastně jsem ani netušila, proč to dělám.
Skutečně tak, jak jsem mu řekla, tak i udělal. Na parkovišti čekalo jeho auto a on stál opřený o něj. Málem uvařil telefon, jak na něm zběsile něco hledal.
,,Tak je pravda, že je tvoje společnost v krachu?" otočil se na mě.
,,Pronajal jsem jí jedné kanadské společnosti a nějak zapomněli zaplatit pět splátek. Poslal jsem tam exekutora, aby toho blbečka kontaktovali. Jenže tvoje matka si to vyložila, jako že hledají mě."
,,Hmm a to ti mám věřit?"
,,Tobě nemusím nic dokazovat." vysmál se mi.
,,Fajn. Já ti taky nemusím pomáhat."
,,Jsem přímo šokován tím, že mě tvoje matka bez peněz prostě pošle do hajzlu."
,,Takže jí to nebudeš objasňovat?"
,,Nechystám se jí říkat nic. Takových potvor je kolem mě dost."
Nasedla jsem si k němu do auta a konverzace pokračovala.
,,Tak si s ní promluv. Dojdi za ní do práce. Má teď noční a nikam ti neuteče."
,,Nemáš špatný nápady."
,,Počkám klidně v autě." pousmála jsem se a Ricky se rozjel směrem na letiště.
,,Sice nevím, co jí budu vyprávět, ale pokud mě sama od sebe pošle do háje, vmetu jí to do ksichtu."
Když jsme zaparkovali, vystoupila jsem z auta, abych zjistila nejprve, jestli je matka u odbavování nebo u vchodu do letadla než za ní Richard vystartuje.
Na informacích mi slečna ochotně vyhledala, že je na pauze. Řekla mi kód ke vchodu do personální části a tam jsem chvíli počkala. Zahlédla jsem jí, jak mířila na záchodky a hned za ní šel nějaký její kolega.
Nejspíš si mě vůbec nevšimla a tak jsem popošla k záchodkům a čekala. Uběhlo deset minut, patnáct minut a nic. Na mobil se mi snažil už několikrát dovolat sám Richard, ale matka z těch záchodků ještě nevyšla.
Po dvaceti minutách vyšel jako první ten frajer a oblékal si sako. Za dalších pár minut konečně vyšla matka.
Hned jak mě uviděla, zmizel jí úsměv z obličeje.
,,Co tady děláš?" rozhlédla se po chodbě.
,,Náš novej fotr?" kývla jsem směrem k východu, kterým vyšel ten frajer ze záchoda.
,,Psst! Emmo, musím nás zabezpečit."
,,To tu děláš děvku nebo hledáš novýho taťku?" hned jsem dostala luxusní facku.
Chytila jsem se za tvář a vyběhla pryč. Tak to jsem ani ve snu nečekala.
Richard stál u vchodu do terminálu a jakmile si mě všiml šel mi naproti.
,,Mluvila jsi s ní?"
,,Nemohla jsem jí najít." odsekla jsem.
Navíc mě neuvěřitelně bolely nohy z těch vysokých podpatků.
,,Lžeš." osočil mě, když jsem si vztekle zapálila cigaretu před terminálem.
,,Tak jsme se pohádali no."
,,Co jsi jí řekla?"
,,Že je děvka."
Nastala chvíle ticha a Richard byl dost překvapený.
,,Cože?"
,,Odstěhuju se. Už to nevydržím."
,,Dozvím se něco?"
,,Najdi si jinou. Je to mrcha." típla jsem cigaretu a šla si sednout do auta.
,,Nemá zájem se mnou mluvit?"
,,Nedáme si panáka? Po tom rozčílení bych ho potřebovala."