Jako první, co jsem uviděla, byla nemocniční světla. Nemohla jsem pohnout prsty, něco mi v tom bránilo. Zvedla jsem hlavu a Richard usnul s hlavou na mojí posteli, držíc mi mojí ruku.
Snažila jsem si vybavit, co mi to jako poslední řekl.
Zvedla jsem druhou ruku a pohladila ho. Okamžitě se probral a radostí mě objal.
,,Ty jsi to přežila." líbnul mě na čelo.
,,Asi jo, jestli nejsem v nebi, což pochybuju." pousmála jsem se.
,,Jak ti je?"
,,Jde to. Kde je matka?" rozhlédla jsem se.
,,Leží vedle. Zašívali jí tu ránu po kůlce."
,,A ty jsi tady?"
,,Kde bych měl být?"
,,Přeci u ní?"
,,Emmo, udělal jsem chybu. Promineš mi to? Pořád jsem myslel na to, jak by na nás lidi koukali? Nemohl jsem zůstat s tebou."
,,Matka tě poslala do háje, co? Tak ti nic jiného nezbyde." zalily se mi oči slzami.
,,Naopak."
,,Jak naopak?"
,,Řekla, že to chápe, a že když jsem se před rokem rozhodl pro ní, tak chci jí. Řekla mi, že mi to odpustí, že stejně odjedeš k otci."
,,Jistě..." sklonila jsem hlavu a věděla, že mě už potřetí pošle do háje.
,,S dovolením, pane, potřebujeme slečně změřit tlak a vzít krev." vešla sestra.
,,Příjdu později."
Přála jsem si v tu chvíli, abych se neprobrala.
,,Sestři, mohla bych na procházku?"
,,Není to zrovna dobrý nápad, ale pokud se postavíte, zkuste to."
Ačkoliv mě to bolelo jako čert. Překonala jsem to a vyšla z pokoje hned do vedlejšího.
,,Mami, prosím tě, promiň mi to."
,,Emmo? Ty už ses probrala?" prohlédla si mě.
,,Je mi to moc líto."
,,Mně taky." odvrátila oči k oknu.
,,Poznala jsem Richarda ještě dřív než jsi ho přivedla domů."
,,A kde?"
,,V klubu, kde jsem dělala. Dělal mi návrhy a já se nechala oblbovat."
,,Spala jsi s ním?"
,,Ano."
,,I pod mojí střechou?" pořád civěla z okna.
,,Ano." nadechla se zhluboka.
,,Takže ta soutěž v tom hotelu v Aspenu, to jste nepodváděli."
,,Ne, nepodváděli."
,,Byla jsem v šoku a pořád jsem přemýšlela, jak jste mohli podvádět. A proč jste se tam pohádali?"
,,Protože mi Harry řekl o Charlotte. Natruc jsem se s Harrym vyspala a Richardovi to vadilo."
,,Já jsem si všimla, že kdykoliv ses bavila s nějakým chlapem, hned ti musel být za zadkem. Na svahu, na baru, pak šel do té soutěže..."
,,Strašně mi ve všem lhal. Pořád dokola. Nevěděla jsem co je a není pravda."
,,Jak jinak. Hlavně, že si na tobě léčil sebevědomí. Dobytek. Takhle tě zblbnout."