16. kapitola

9.7K 312 4
                                    

,,Emmo, vstávej." snažil se mě vzbudit otec.

Rozespale jsem se odebrala ke stolu, abychom se s otcem společně nasnídali.

,,Takhle to přece dál nepůjde. Zameškáš školu a být na nože s vlastní matkou?"

,,Prostě mě neustále provokuje a ptá se na kraviny."

,,Má o tebe starost."

,,Jestli považuješ otázku ,,spala jsi s ním" za starost." poškrábal se na bradě a s ustaraným výrazem se ke mně posadil.

,,A co ten její nový objev?"

,,Je celkem v pohodě, ale matka už brousí v práci jinýho."

Otec se rozkašlal a nechápavě na mě zíral.

,,Co prosím?"

,,Vím to jistě, nezačínej s tím zase."

,,Chudák ten její nový objev."

,,Neboj se, taky není svatoušek."

,,A tos vzala kde?"

,,Znám jednu holku, se kterou už byl matce dvakrát nevěrný."

,,No to jsou mi dneska vztahy." nechápavě se zakousl do toastu s burákovým máslem.

Pár dní u otce mi vyčistily hlavu. Nedokázala bych se podívat na matku, aniž bych jí něco neřekla. Chtěla jsem jen, aby se starala o sebe a občas se zeptala jen na pár maličkostí a ne na každý detail jako u dvanáctiletý holky. Ani o bratra se pořád tak nezajímala jako o mě.

Navíc jsem neměla tušení, proč se nedokážu normálně bavit s Richardem po tom všem. S někým jiným se po sexu bavíme o všem možným, ale u něho jsem se tak nějak styděla.

Sotva jsem matku zahlédla mezi dveřmi, už se na mě dívala jako bych se jí tak měsíc neozvala. Rozčilovalo mě to.

,,Nevím, proč ses tak naštvala. Matky s dcerami normálně mluví o přítelích."

,,Ale ty se mnou moc normálně neumíš mluvit." práskla jsem dveřmi a koutkem oka spatřila Rickyho, opřeného o zábradlí schodů.

,,Nečekej, že ti na prázdniny dám nějaký prachy." křikla po mně ještě.

,,Strč si je za klobouk." podotkla jsem slušně.

To, co mi právě oznámila však byl závažný problém. Jednou měsíčně mi posílal otec peníze, ale problém byl ten, že jsem párkrát udělala průser a proto matka udělala razantní řez. Nechala si je posílat na svůj účet a jakmile jsem se chovala přijatelně, uráčila se mi je dát.

Bohužel podle všeho, tentokrát jsem v háji a budu živa asi jen z vody. Všechny prachy, co jsem měla, jsem dala na Rickyho dluh. Možná jsem to neměla dělat, ale měla jsem strach.

Prázdniny se kvapem blížily a já jsem z nich měla spíš obavy, než abych se těšila. Navíc po těch scénách bych si snad ani od matky nic nevzala už jen z principu. Potřebovala jsem víc peněz a z baru jednou týdně si na nájem rozhodně nevydělám.

Sotva se zavřely za matkou dveře, když jsem vypadla z pokoje, abych našla Richarda.

,,Hele, hrdino, potřebuju ty prachy. Máti mě slíbila, že celý prázdniny mi nedá ani cent, tak jí překecej."

,,Emmo, rád bych ti s tím pomohl, ale do toho si kecat nenechá."

,,V tom případě naval prachy." nastavila jsem dlaň.

Rebelka EmmaKde žijí příběhy. Začni objevovat