"Weyy handsomenye cik zamril tu" puji farah.
"Aq tahu kau ngan cik zamril tu bertunang tapi tolonglah jangan puji lebih sangat" tengku thia sememangnya tidak suka akn tengku zamril.
"Eleh tak suka tak suka pon hang bercinta jugak dengan adik dia" perli farah sambil ketawa.
"Tu adik dia bukan dialah... " jawab tengku thia dengan selamba.
"Abis hang igt hang tak satu rumah ngan dye ka??" tanya farah sambil senyum.
"Ehemm...." terdengar suara lelaki yg muncul secara tiba tiba dan membuatkan tengku thia terkejut.
"Sayang awat sayang x masuk kelas tak da kelas ka???" ternyata orang itu adalah tengku zamril.
"X da... Kelas batai... Tu yang lepak sini" jawab farah...
"Boleh saya lepak sama???" tanya tengku zamril kepada tunang kesayangannya.
"Boleh duduk lah" tengku thia sudah mengeluh dan sakit hatinya bertambah bile dia macam tidak wujud di situ nak saja dia membunuh tengku zamril ketika itu.
Tengku thia hanya membaca novel sahaja malas dia hendak melihat drama yg dibuat oleh tengku zamril menyakitkn hati saja.
"Awakkk!!!" seorang lelaki dtg kearah tengku thia n merampas buku novel yg sedang du baca oleh tengku thia.
Tengku thia tidak marah sebaliknya dia tersenyum kerana lelaki itu adalah tengku ilham kekasih hatinya.
"Awak ni saya terkejut tau.. Kalau saya ade sakit jantung dh lama wasalam tau" gurau tengku thia.
"Haish ape awak ni ckap cam tu... Kalau awak wasalam saya nak kahwin ngan sape" tengku ilham berbicara.
"Saya gurau jelah... " senyum tengku thia.
"Angah tak de kelas ke???" tanya tengku ilham kepada abgnya.
"Skang ni tak de... Kelas angah sekali ngan koranglah satgi tu yg lepak ngan kesyangn angah lu" pecah gelak tawa mereka.
"Oooo.. Sian kesyangan am tau duk sorang sorang kat sini" ujar tengku ilham sambil mengusap kepala tengku thia.
Tengku thia tertunduk malu. " dah kau yang tinggal kan dia sorang sape suruh" perli tengku zamril
"Am ade keje tadi" jelas tengku ilham.
"Ni asyik bercinta bile nk langsungkan pertunangan ni... Angah dh penat dengar bonda membebel tau" tanye tengku zamril kepad adiknya.
"Tunggulah cuti sem angah.. Bru senng nak wat majlis" jawab tengku ilham.
"Oky ... " tu sahaja jawapan yang diberikan.
"Awak tunggu jap kay saya nak gi toilet" ujar tengku ilham kepada tengku thia. Tengku thia hanya menganggukkan kepala shaja.
"Saya pon nak follow awak tunggu kejap kay" ujar farah kepada tengku zamril dan tengku zamril hanya mengiyakan sahaja.
Kini tinggal lah tengku thia dan tengku zamril sahaja berdua.
Tengku thia hanya diam membisu. "Asal senyap pulak time ade adik aq komaen manja lagi kau ye" dingin sahaja suara tengku zamril trhadap tengku thia.
"Yang awak nak marah saya kenapa... Suka hati saya lah... Awak tu ape kurangnya ngan farah bersyang bagai lembut ja suara ngan saya mcm apa" perli tengku thia.
"Kau sapa aku nak cakap lembut ngan kau... Adik aku pon aku tak layan lembut... Apetah lagi kau yang belum tentu jadi adik ipar aq aku" dingin tengku zamril membuatkan tengku thia tersentap ngan kata kata nya.
"Kalau saya tak da jodoh dengan adik awak saya redha je... Yela kite hanya merancang Allah yang tentu kan... Macam awak ngan farah jugak belum tentu awak milik dia" zap kata kata yang sungguh tajam dr tengku thia.
###
Di dlam kelas mereka meneruskan pelajaran seperti biasa.
"Okay semua kelas tamat sampai disini saja pasti kan tugasan yang saya berikan itu kamu siapkan... Igt markah tugasan ini semua lah yg akan bantu kamu semasa kamu di semester akhir... Jangan sia sia kan peluang ni kamu hampir sangat untuk masuk ke tahun akhir jadi jangan sia siakan peluang yang ada... Okay assalamualaikum dan selamat sejahtera." setelah itu tengku zamril berlalu meninggalkan kelas.
"Farah jangan tak siap nah assgmnt " tengku thia memberi peringatan.
" yela aku pon nak lulus jangan risau..." senyum farah.
Mereka sudah kemas barang mereka untuk pulang mereka hanya tinggal seminggu sahaja lagi untuk cuti semester. Dan setelah itu mereka akan ke tahun akhir.
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...