Hari ini tengku menjalankan tugas seperti biasa setelah bercuti panjang tengku thia mengeluh kerana tidak puas lagi untuk bersama dengan tengku zamril.
Tengku zamril pula sudah disahkan sihat sepenuhnya. Kini tengku zamril sudah mula mengajar di usm kembali.
Tengku thia pergi wad liana untuk memeriksa keadaan liana terkini.
Stelah memeriksa keadaan liana dia hanya mengeluh sudah dua minggu sama sahaja tiada perubahan yg ditunjukkan oleh liana.
Tengku thia duduk disisi liana. "Liana sampai bila kau nak mcm ni.. Kau x nak bangun bangun lah liana tak kesian ke kat keluarga kau dekat orang sekeliling kau ... Semua sayang kau liana... Aq kesian kat semua orang sekeliling kau tak putus putus mendoakan kau agar kau bangun dari tidur yang lama" ujar tengku thia kepada liana yang tiada perubahan sejak 2 mnggu yang lalu.
Setelah memeriksa liana tengku thia berlalu pergi mengharapkan liana akan bangun semula.
P.o.v liana...
Thia aq nak bangun tapi aku tak punyai kekuatan... Aku nak bangun nak mintak maaf dengan kau dengan apa yg aku buat dekat kau selama ini... Aku nk bangun nak mintak maaf dekat farah pernah buat ilham hilang nyawa... Tapi aku x punyai kekuatan untuk bangun...
End p.o.v
Tengku thia seperti biasa akan bersama tengku ilham dan farah ketika waktu rehat.
"Thia kenapa kau termenung ni" tanya farah.
"Hmmm... Liana..." Ringkas sahaja jawapan tengku thia.
"Buat apa lah thia nk fikirkan dia sangat thia" dingin tengku ilham.
Faham lah tengku thia kini yang tengku ilham sama seperti tengku zamril yg tidak boleh memaafkan apa yg liana buat dulu."Ilham benda tu semua dah lepas... Takkan lah x de sikit pon kemaafan untuk liana..." Nasihat tengku thia.
"Sebab dia ilham hampir hilang nyawa mana mungkin ilham maafkan dia dan sebab dia ilham hampir lumpuh seumur hidup" dingin sahaja suara tengku ilham ketika ini.
Tengku thia mengetahui hal itu mana mungkin dia boleh melupakan peristiwa itu kerana dia lah yang merawat ilham ketika itu.
Pada ketika itu dia masih lagi di bahagian wad icu biasa belum ke neuro lagi.
"Ilham liana sudah mendapat balasan dia... Ilham kesian lah dekat keluarga dia yg mengharapkan liana untuk bangun semula" lembut sahaja suara tengku thia.
"Abang... Jangan lah macam ni... Biarkan perkara yang lepas tu lepas kay... Abang mungkin dengan kemaafan abang liana boleh bangun" farah memujuk tengku ilham.
Farah tahu ilham sedikit sebanyak seperti abangnya bila sudah berdendam pasti sukar untuk memaafkan orang.
"Yela abang maafkan dia..." Tengku ilham mengalah.
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...