part 23

7.8K 197 6
                                    

Hari ini adalah hari kepulangan tengku zamril . Tengku thia seronok sangat akhir suaminya sembuh sepenuhnya.

Seperti biasa tengku thia menjalankan tugasnya sebagai seorang doktor.

Setelah memastikan semua pesakit bawah jagaan telah di periksa tengku thia terus pergi ke wad yg ditempatkan liana walaupun liana bukan bawah jagaan nya tetapi tetap dia kene periksa keadaan liana kerana dia yg melakukan pembedahan terhadap liana.

Sesampai sahaja di wad liana terdapat ahli keluarga liana disitu. Tengku thia hanya tersenyum melihat ahli keluarga liana.

"Assalamualaikum semua" tegur tengku thia lembut.

" waalaikumusalam doktor" jawab serentak mereka semua.

"Saya mintak izin untuk periksa pesakit" ujar lembut tengku thia.

"Silakan" ibu kepada liana membenarkan. Tengku thia pergi ke sisi liana dia memerik tekanan nadi liana. Kemudian melihat keadaan liana setelah selesai semua tengku thia menulis didalam buku laporan.

"Macam mana doktor keadaan liana bila dia boleh sedar" tanya ibu kepada liana.

"Keadaan liana stabil tetapi saya tak tahu liana akan mengambil masa berapa lama untuk dia seperti ini... Hanya semngat dia sahaja yg boleh tentu kan berapa lama dia seperti ini... Dan ahli keluarga yg lain boleh beri dia semangat untuk terus bangkit dri tidur yg lama dan berdoa lah sesungguhnya dia maha mengetahui... InshaAllah" terang tengku thia dengan jelas dan sopan.

"Terima kasih doktor" ibu liana bersuara . "Sama sama dh tugas saya.... Ape yg saya mampu buat saya buat.." jawab tengku thia dengan lembut.

Ibu liana hanya menganggukkan kepala sahaja kemudian tengku thia meminta izin untuk berlalu kerana banyak tugasan yg perlu di buat.

****

Tengku thia , farah dan tengku ilham makan bersama di kafetria memandangkan tlah masuk waktu rehat mereka.

     "Bila angah nk sampai thia" tanya farah.

      "Jap gi sampai lah tu" jawab tengku thia dengan tersenyum lebar.

      "Amboi tahu lah cik suami nak balik senyum sampai ke telinga" perli farah. Tengku thia tergelak kecil.

       "Thia macam mana keadaan liana" tanya tengku ilham.

        "Tanya ex nampak" ujar tengku thia dengan nada yg bergurau.

         "Ish dia ni nanti ilham punya kesyangan marah nanti" ujar tengku ilham sambil mencuit hidung farah.

         "Apa abg ni" ujar farah lalu menunduk malu.  "Amboi nak sweet sweet pulak ketuk kepala satgi baru tau..." perli tengku thia sambil tergelak.

       "Biasa lah ilham dh ada kesyangan depan mata.. Cepatlh thia tak jawab lagi soalan ilham" ujar tengku ilham.

      "Yela yela... Kalut lah dia ni.. Liana mcm tu lah x sedar kn diri lagi tapi keadaan dia stabil mngkin Allah nk bagi dia rehat cukup cukup" terang tengku thia.

     Tengku ilham hanya mengangguk kepala sahaja. "Kau dh maaf kan dia ke thia???" tanya farah.

     "Sapa lah aku nk hukum orang dh lama aku maaf kan die lah its okay... " terang tengku thia.

      "Amboi rancaknya berborak" sampuk tengku zamril yg baru muncul dan mengambil tempat di sebelah tengku thia.

         "Abang...." tengku thia terus memeluk lengan tengku zamril.

        "Amboi aku tahu kau rindu laki kau komaen kau ye" ujar farah tengku hanya tersenyum kecil.

        "Apa yg di borakkan nampak rancak sangt"tanya tengku zamril.

        "Pasal liana" ringkas jawapan tengku thia tapi cukup buatkan hati tengku zamril panas.

       "Kenapa mesti cite pasal pompuan tu pulak" tanya tengku zamril tegas.

        "Relaks angah jangan dok kalut sngat lah... Liana excident dan thia lah yg incharge kes liana ni" terang tengku ilham.

      "Kenapa kau pi incharge kes dia kan ramai lagi doktor dalam hospital ni budak berdua ni pon ada apa???" tanya tengku zamril tidak puas hati.

      "Angah aku ketuk kepala kau apa pon tak dpt dh thia ni kene incharge kami berdua ni bukn dri jabatan neuro okay harap maklum si liana tu excident melibatkan kepala ngek" jelas tengku thia.

      "Abang ... Dh lah lupakan semua nye past is past okay" ujar lembut tengku thia.

         "Yela yela.." tengku zamril mngalah. Tengku ilham hanya menggeleng kepala sahaja melihat sikap abangnya itu.
                         
        Tengku ilham tahu bukan senang untuk tengku zamril memaafkan liana disebabkan fitnah liana hubungan antara tengku thia dan tengku zamril semakin keruh.

      Dan liana kerana liana tengku zamril dan tengku thia setiap masa bergaduh ada ja fitnah yang ditaburkan oleh liana keatas diri tengku thia supaya tengku zamril memarahi tengku thia.
   
      Dan liana cuba untuk meretakkan hubungan antara tengku zamril dan farah liana sungguh kejam. Disebabkan itu tengku ilham tahu bukan mudah bagi tengku zamril untuk memaafkan liana.

       *nanti sis upadate kisah antara liana tengku zamril,tengku thia, farah, dan tengku ilham. Tunggu kay....

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now