Farah dan ilham sudah pulang kini tinggal tengku zamril dan tengku thia berdua sahaja.
Tengku zamril melurut rambut kebelakang apabila di rasakan rambut itu menganggu pandangan utk melihat isterinya.
Tengku thia berasa tengku zamril kelihatan kcak ketika itu membuat kan tengku thia tersenyum sendiri.
"Kau ni dh mcm org gila senyum sorang sorang dh kenapa" ujar tengku zamril memulakan bicara.
"Senyum pon salah" cebik tengku thia.
Cupp!!!
Secara spotan tengku zamril mencium pipi kanan tengku thia berona merah muka tengku thia."Buat muncung sekali lagi aku cium mulut kau pulak" ugut tengku zamril pantas sahaja tengku thia menekup mulutnya dengan tangan dan menggelengkan kepala.
Tengku zamril tersenyum dia sahaja mengusik isterinya itu memang sejak pertama kali jumpa hobinya mengusik tengku thia.
****
FlashbackTengku thia menyarung jacket kulitnya kebadan kemudian dia merapikn rambutnya sememangnya dia seorang yg tidak bertudung.
Kemudian setelah bersiap dia berlalu untuk pergi ke kelas. Hari ini dia tidak dpt hadir kekels kerana ada urusan diluar universiti.
Kehadiran dia kekelas hanya untuk meminta tanda tangan ketua bahagian supaya dia boleh keluar dri universiti itu.
Sementara menunggu ketua bahagian menanda tangan surat kebenaran keluar tengku thia bersandar di dinding sambil main hensetnya.
Sedang ralit bermain henset tiba tiba tengku zamril mendekatinya tangan kanan tengku zamril dilekapkan ke dinding "amboi lawa lawa ni nak kemana" bisik tengku zamril di telinga kiri tengku thia.
Bagai terkena rejatan elektrik sahaja tengku thia apabila tengku zamril berbuat demikian.
" sa.. Saya pe..pergi keluar kejap" jawab tengku thia gagap kerana tengku zamril tersangatlah rapat dengannya ketika ini.
"Ni kenapa gagap ni"usik tengku zamril. "Takde pape lah cik... Okay lah cik saya pi dulu puan dh panggil dh tu" ujar tengku thia dia ingin segera berlalu dri situ semakin lama dia berada dengan tengku zamril semakin tak keruan hatinya.
Baru sahaja ingin melangkah pergi tiba tiba tengku zamril menarik pergelangan tangan tengku thia dengan lembut kini mata mereka bertentang.
"Cik apa cik buat ni... Kalau farah nampak mesti dia marah..."ujar tengku thia sambil cuba melepaskan dari pegangan tangan ilham.
Ilham mendekatkan mukanya ke telinga kanan tengku thia "igt keluar tu jngan pulak menggatal kay.. Adik aku kecewa... Kau takkan selamat ingat" ugut tengku zamril terhadap tengku thia.
Terus sahaja tengku zamril melepaskan genggamannya kemudian tengku thia terus sahaja berlalu pergi dengan segera tidak sanggup berdua duaan dengan tengku zamril.
END FLASHBACK
Tengku thia telh terlena selepas makan ubat tengku zamril yang setia disisi tengku thia itu merenung wajah pucat tengku thia.
Kalau dulu wajah ini lah yg sering menjadi pelepas amarah tetapi kini wajah ini lah yg membuat hatinya tenang.
'Jangan kau ambil dia sebelum aq sempat bahgiakan dia Ya Allah' desis tengku zamril dalam hati.
Mungkin ada hikmahnya kenapa tengku thia berada disisinya kerana tengku thia sangat memahami perangai bahkan sejak dia bertunang dengan farah memang tengku thia sangat memahami perangainya.
Kini dia baru sedar sesuatu yg berlaku ada hikmahnya.
#hope terhibur kay
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...