part 4

12.1K 338 3
                                    

Hari ini merupa kn hari perkahwinan antara tengku zamril dan tengku thia.

Tengku thia sudah  merima dengan hati yg terbuka dan dia redha dengan ape yg berlaku.

   "Aku terima nikahnya tengku thia syazlina binti tengku shazrie dengan mas kahwinnya 200 ringgit tunai..." Dengan satu lafaz sahaja kini tengku thia sudah sah mnjadi isteri kepada tengku zamril.

       Tengku zamril menyarung cincin ke jari manis tengku thia. Kemudiannya tengku mngucup lembut tangan tengku zamril diikut dihadiahkan satu kucupan di dahi tengku thia.

                       *********
Setelah mjlis selasai tengku thia merebahkan badan nya ke sofa kerana penat dengan majlis perkahwinannya itu.

     Tengku thia melihat farah dan tengku zamril bertembung. Tengku zamril memandang penuh kebencian wajah yg ada didepan mata nya sekarang.

      Kalau dulu dia amat mnyayangi wanita ini tapi tak disangkakan hatinya akan terluka dengan wanita ini.

      "Kau buat apa lagi kat sini pergi lah cari si ilham tu" kasar sungguh kata tengku zamril.

Farah sedikit tersentap dengan apa yg dikata oleh tengku zamril. Farah hanya mampu merenung lantai tidak berani memandang tengku zamril yg sedang marah itu.

Tengku thia melihat situasi yg tegang itu segera menghampiri mereka. "Abang pergilah tukar baju dulu pastu rehat abangkan penat" pujuk tengku thia.

      "Kau taknak tukar baju ke kau pun kene rehat" ucap lembut tengku zamril.

        "Saya ada benda nak bincang ngan farah nanti saya naik" tengku zamril berlalu apabila tengku thia berucap seprti itu.

                              *******
"Farah jangan lah kau amik hati sangat ngan zamril tu biasalah dia tengah marah tu" pujuk lembut tengku thia hatinya juga sakit tapi dye sudah menerima takdir yg telah ditetapkan.

           "Ni salah aq thia aq yg tipu dye mainkan prasaan dye... Thia aq mintak maaf sangat sebb buat macam ni dekat kau"

    "Takpe lah farah ni semua takdir Allah dia sudah menetapkan setiap yg belaku" tenang sahaja suara tengku thia.

      Tengku thia dan farah berpelukan. Farah bersyukur kerana tengku thia memaafkannya walaupun hati tengku thia trluka tapi tetap tengku thia memaafkannya.

        Sakit hati tengku zamril melihat isterinya berpelukan dengan farah macam mana lah isterinya itu mudah untuk memaafkan farah.

          "Heyyy!!! Thia tak payah nak wat drama kat situ kau naik atas sekarang!!!!" Cepat saja tengku thia naik keatas. Sblum masuk kedalam semula tengku zamril mnghadiahkn satu jelingan maut buat farah...

                           **********

       

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now